لیزر واژن، دستگاه فوتونا با هدف ارتقا دانش بیماران پیرامون لیزر واژن و مزایای استفاده از دستگاه فوتونا در لیزر واژن تدوین گردیده است.

دروانا: 

 لیزر واژن، دستگاه فوتونا

از آنجاییکه دیواره واژن حاوی فیبرهای کلاژنی می باشد، در طول زمان این فیبرها کشیده شده و الاستیسیته خود را از دست می دهد. به این ترتیب فرد در حین نزدیکی ممکن است درد بیشتری احساس کند. این فرایند در نتیجه افزایش سن روی می دهد علاوه بر این بعد از زایمان نیز میزان الاستیسیته واژن کاهش می یابد. از دست رفتن الاستیسیته واژن منجر به عفونت های مکرر واژن نیز می شود که شرایطی ناراحت کننده می باشد. در حال حاضر تکنولوژی های جدیدی ایجاد شده که سبب سفت شدن دیواره های واژن می شود. استفاده از دستگاه های لیزری مختلف از جمله دستگاه فوتونا می تواند رشد کلاژن را تحریک کند. همچنین استفاده از لیزر واژن سبب کاهش شدت بی اختیاری ادراری نیز می شود. لیزر واژن همچنین افراد را از خشکی واژن و ابتلای مکرر به عفونت ها رها می کند.

استفاده از لیزر واژن روشی دردناک نیست. لیزر واژن روشی سریع می باشد که شما را از انجام فعالیت های روزمره باز نمی دارد. نتایج پس از انجام لیزر واژن فورا و یا طی چند روز مشخص می گردد.

به منظور انجام لیزر واژن ابتدا مشاوره های لازم انجام می شود. اگر فرد انتخاب مناسبی برای انجام لیزر واژن باشد در آن صورت با استفاده از اسپکولوم لیزر به آرامی وارد واژن می شود. دستگاه لیزر فوتونا با استفاده از حرارت بر بافت واژن تاثیر گذاشته و سبب بازسازی مجدد کلاژن و سنتز فیبرهای کلاژنی جدید می گردد. به خاطر داشته باشید این روند آسیبی به واژن نزده و بسیار سریع انجام می شود. پس از لیزر واژن به شما توصیه می شود که از داشتن نزدیکی تا 5 روز بپرهیزید. همچنین در این دوران از تامپون نیز استفاده نکنید. به این ترتیب دیواره واژن می تواند ترمیم شود. توصیه می شود قبل از انجام لیزر واژن تست پاپ اسمیر جدیدی که در طول 12 ماه گذشته انجام داده اید را با خود همراه داشته باشید تا پیش از انجام لیزر واژن نتایج آن بررسی شود. تعداد جلسات درمانی بر اساس شرایط فرد تعیین می شود. لیزر واژن با دستگاه فوتونا معمولا در طول دو جلسه انجام می شود. اما باید توجه داشت برای حفظ نتایج در طولانی مدت نیاز به انجام درمان نگهدارنده هر 12تا 18 ماه می باشد. نتایج کارآزمایی هایی که بر روی نتایج لیزر واژن با دستگاه فوتونا انجام شده حاکی از موارد زیر می باشد:

  • 95% از تغییرات مشاهده شده مبنی بر سفتی واژن نتایج متوسط تا قوی را بعد استفاده از دستگاه فوتونا به دنبال داشته است.
  • میانگین کوچک شدن کانال واژن با استفاده از لیزر واژن با دستگاه فوتونا در 17% بیماران گزارش شده است.
  • 97% بیماران نسبت به نتایج حاصل از دسگاه فوتونا احساس رضایت داشته اند.

هندپیس و سایر متعلقات موجود در دستگاه لیزر فوتونا مبتنی بر تکنولوژی جدید می باشد به نحوی که امکان کنترل موثر پالس های لیزر را حین لیزر واژن در ناحیه تحت درمان فراهم می آورد.

برگرفته از: وبسایت https://www.fotona.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه