لابیاپلاستی، عمل زیبایی واژن می باشد که به منظور بهبود عملکرد جنسی بیمار انجام می شود. در این مقاله به تعریف لابیاپلاستی و عوارض احتمالی ناشی از آن می پردازیم.

دروانا: 

دکتر شروین مهدی زاده تهرانی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی اظهار می دارند برداشتن کلاهک کلیتوریس در موارد کلیتورومگالی که در بعضی موارد ضروریست، لابیاپلاستی بدون دخالت در کلیتوریس نه تنها میل جنسی را کم نمی کند بلکه به روابط جنسی کمک نیز می نماید.

لابیاپلاستی چیست؟

داشتن چین خوردگی در پوست اطراف دهانه واژن طبیعی می باشد. در اغلب موارد این مسئله مشکلی را برای فرد به دنبال ندارد. لابیاپلاستی عمل زیبایی واژن است که طی آن اندازه لابیا کوچک می شود. لابیا بخش آویزانی است که در دو طرف دهانه واژن به چشم می خورد. لابیاپلاستی جراحی پر هزینه ای می باشد که همانند هر جراحی دیگری احتمال بروز برخی خطرات را به دنبال دارد. اگر قصد انجام لابیاپلاستی را دارید بهتر است پیش از آن با متخصص زنان خود مشورت کنید و دلایل خود را در ارتباط با انجام لابیاپلاستی توضیح دهید. متخصص زنان با معاینه بیمار متوجه خواهد شد آیا انجام لابیاپلاستی ضرورت دارد یا خیر. همچنین ممکن است برای ارزیابی های بیشتر به متخصص روانشناس و مشاور نیز ارجاع داده شوید. قبل از انجام لابیاپلاستی باید از تبحر متخصص جراح خویش اطمینان حاصل کنید. بدین منظور می توانید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • متخصص جراح چندین جراحی لابیاپلاستی را تا به حال انجام داده و عمده ترین عوارض چه بوده است
  • اگر برخی موارد درست پیش نرود پس از لابیاپلاستی چه پیگیری هایی را باید انجام داد
  • میزان رضایت بیمارانی که لابیاپلاستی را توسط متخصص مورد نظر شما انجام داده اند چقدر بوده است

لابیاپلاستی، عمل زیبایی واژن: شرح لابیاپلاستی

لابیاپلاستی تحت بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی همراه با خواب آور انجام شده و در طی لابیاپلاستی بخش خارجی دهانه واژن دوباره شکل داده می شود. مقدار بافت اضافی با استفاده از تیغ جراحی بریده می شود. ممکن است از لیزر نیز در انجام لابیاپلاستی استفاده شود. در نهایت از بخیه های قابل جذب نیز استفاده می گردد. زمان جراحی لابیاپلاستی حدود 1 تا 2 ساعت می باشد. برخی بیماران همان روز بعد از جراحی می توانند مرخص شوند.

لابیاپلاستی، عمل زیبایی واژن: ریکاوری

مدتی پس از انجام لابیاپلاستی باید از داشتن فعالیت های روزمره اجتناب کنید. ریکاوری پس از لابیاپلاستی ممکن است چند ماه به طول انجامد تا پوست به طور کامل بهبود یابد. در زمان ریکاوری پس از لابیاپلاستی می توانید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • نواحی اطراف واژن را تمیز نگاه دارید و از عفونت دور بمانید
  • از لباس زیر آزاد استفاده کنید، از پوشیدن شلوار تنگ اجتناب کنید
  • به مدت چند هفته از داشتن نزدیکی جنسی بپرهیزید
  • تا چند هفته از نوار بهداشتی داخلی استفاده نکنید
  • از دستورالعمل هایی که متخصص جراح در اختیار شما قرار می دهد پیروی کنید

لابیاپلاستی، عمل زیبایی واژن: عوارض جانبی

عوارض جانبی شایع لابیاپلاستی عبارت است از زخم، کبودی و تورم که ممکن است یک تا دو هفته به طول بیانجامد. ادرار کردن و نشستن ممکن است تا مدتی دشوار گردد، اگر چه استفاده از ضد دردها شما را تا حدی یاری خواهد داد. لابیاپلاستی در برخی موارد ممکن است مشکلات زیر را به دنبال داشته باشد:

  • خونریزی
  • عفونت
  • اسکار

احتمال وقوع عوارض زیر به دنبال هر جراحی از جمله لابیاپلاستی وجود دارد:

  • ایجاد لخته خون وریدی
  • واکنش آلرژیک نسبت به ماده بیهوشی

متخصص جراح پیش از جراحی باید احتمال بروز این عوارض و اقدامات موثر هنگام رویارویی با آن را برای بیمار تشریح کند. در برخی موارد ممکن است بیمار با یک بار انجام لابیاپلاستی نتایج مطلوب را دریافت نکند و ممکن است نیاز به تکرار جراحی وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است انجام لابیاپلاستی در دختران زیر 18 سال ممنوع می باشد زیرا لابیا در این سنین همچنان به رشد و تغییر خود ادامه می دهد.

دکتر شروین مهدی زاده تهرانی

دکتر شروین مهدی زاده تهرانی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
دكتر شروين مهدي زاده تهراني دارای مدرک تخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشند. دکتر شروین مهدی زاده تهرانی در حال حاضر در شهر شهریار تهران به فعالیت پزشکی مشغول هستند.
 
تایید شده: توسط دکتر شروین مهدی زاده تهرانی
برگرفته از: وبسایت https://www.nhs.uk

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه