حدود 1-2 درصد از خانم هایی که درمان خونریزی رحم را به طور مناسب انجام نمی دهند، به سرطان رحم دچار می شوند. در ادامه دکتر زویا صادقی پور جراح و متخصص زنان و زایمان به سوالاتی پیرامون درمان خونریزی رحم پاسخ می دهند.

دروانا: 

 درمان خونریزی رحم

چه داروهایی در درمان خونریزی رحم تجویز می شوند؟

مفنامیک اسید هر شش ساعت و ترنسید در خط اول درمان خونریزی رحم قرار دارند. بسته به علت خونریزی رحم، داروهای پروژسترون، استروژن یا هر دو با نظر پزشک برای درمان خونریزی رحم تجویز می شوند.

چه کسانی برای درمان خونریزی رحم نمی توانند از داروهای هورمونی ترکیبی استفاده کنند؟

بیمارانی که سابقه بیماری های خاص مانند آسم، میگرن، کیست پستان، بیماری های پستان یا رحم و بیماری های خونریزی دهنده دارند یا به داروهای هورمونی حساسیت دارند نباید از این داروها برای درمان خونریزی رحم استفاده کنند.

انجام هیسترکتومی در درمان خونریزی رحم چه عوارضی در پی دارد؟

معمولا خط آخر درمان خونریزی رحم انجام جراحی هیسترکتومی می باشد و از جمله عوارض آن عفونت بعد از عمل، درد و آسیب به مثانه یا مجاری ادراری هستند.

افراد مبتلا به اختلالات خونی در درمان خونریزی رحم باید به چه نکاتی توجه داشته باشند؟

در اختلالات خونی معمولا مصرف ضد التهاب های غیر استروئیدی مانند مفنامیک اسید جایگاهی در درمان خونریزی رحم ندارد. بهتر است از داروهای هورمونی ترکیبی با نظر پزشک یا آمپول GnRh مثل دیونیک و دکاپپتیل هر 28 روز یک بار برای درمان خونریزی رحم استفاده کنند. 

 

دکتر زویا صادقی پور

دکتر زویا صادقی پور

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر زویا صادقی پور، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دارای مدرک تکمیلی لاپاراسکوپی پایه و پیشرفته و هیستروسکوپی پیشرفته از دانشگاه تهران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر زویا صادقی پور

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه