دستگاه لیزر مونالیزا تاچ می تواند در تنگ کردن واژن و بهبود لوبریکاسیون آن موثر باشد. اغلب بیمارانی که از لیزر مونالیزا تاچ استفاده کرده اند رضایت درمانی را گزارش کرده اند. اما باید به خاطر داشت استفاده از لیزرمونالیزا تاچ نمی تواند جایگزینی برای هورمون درمانی در برخی موارد باشد.

دروانا: 

 لیزر مونالیزا تاچ، انقلابی در درمان واژن

 لیزر مونالیزا تاچ چیست؟

دستگاه لیزر مونالیزا تاچ روشی بسیار مناسب و غیر تهاجمی می باشد که ظرف مدتی کوتاه می تواند به تقویت بافت واژن و سفت شدن آن بیانجامد.

استفاده از لیزر مونالیزا تاچ برای تقویت بافت واژن روشی بی درد و کم خطر می باشد و پس از انجام لیزر شما می توانید سریعا به فعالیت های روزمره خود بازگردید. نکته دیگر این که استفاده از لیزر مونالیزا تاچ می تواند برای اکثر خانم ها نتایج درمانی مثبتی را به دنبال داشته باشد.

مزایای استفاده از دستگاه مونالیزا تاچ بر اساس گزارش بیماران این چنین است:

  • فرد دوباره می تواند احساس زنانگی خود را بازیابد.
  • لوبریکاسیون واژن بهبود می یابد و تقویت می گردد.
  • نزدیکی کیفیت بهتری می یابد و به دلیل کاهش درد میل جنسی نیز تقویت می گردد.
  • تکرر ادرار کاهش می یابد.
  • احتمال ابتلا به عفونت های ادراری کاهش می یابد.
  • احتمال استفاده از ترکیبات موضعی هورمونی کاهش می یابد.

ما دریافته ایم لیزر مونالیزا تاچ در تنگ کردن واژن و جوانسازی واژن آن نقش بسزایی دارد و می تواند عوارض ناشی از زایمان و تغییرات ناشی از یائسگی را بهبود بخشد. آتروفی واژن، خشکی واژن، نزدیکی دردناک، بی اختیاری و تکرر ادارر همچنین عفونت های مکرر ادراری از مشکلات شایعی است که خانم ها با آن در ارتباط می باشند.

لیزر مونالیزا تاچ روشی نوین، امن و غیرتهاجمی است که به بازسازی و جوانسازی واژن منجر می شود. بر خلاف جراحی واژن، روش لیزر مونالیزا تاچ بدون بستری در بیمارستان، بدون بی هوشی، درد و حتی بی حسی و با هزینه کمتر از جراحی به درمان مشکلات ولوو، واژن، زیبایی و جوانسازی واژن کمک می کند.

دکتر سیما مظفر جلالی عنوان کردند، از جمله مشکلاتی که با استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ درمان می شوند شامل موارد زیر می باشد:

  • درمان خشکی واژن و نزدیکی جنسی دردناک
  • درمان سوزش و خارش واژن
  • درمان شلی واژن که بر اثر زایمان ایجاد شده است
  • درمان عفونت های مقاوم واژن
  • درمان بی اختیاری ادراری

همچنین لیزر مونالیزا تاچ کاربردهای زیبایی نیز دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی واژن
  • سفید کردن ناحیه تناسلی
  • لابیاپلاستی و زیبایی واژن
  • سفتی بافت واژن
  • تنگی شدن واژن و افزایش خونرسانی به واژن در نتیجه حس جنسی بهتر

مزایای درمان با دستگاه لیزر مونالیزا تاچ

بیمارانی که با لیزر مونالیزا تاچ تحت درمان قرار دارند بهبود معنی داری را در روابط جنسی و ارگاسم خود در نتیجه تنگ شدن واژن و تقویت لوبریکاسیون آن گزارش کرده اند.

مزایای مخصوص استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ افزایش کیفیت، الاستیسیته، افزایش جریان خون به واژن، تنگ شدن واژن و جوانسازی آن می باشد. این درمان می تواند به نرمال شدن pH کمک کند. بازسازی محیط طبیعی واژن و بهبود بافت آن کمک می کند تا لوبریکاسیون افزایش بیابد.

در برخی از بیماران دستگاه مونالیزا تاچ می تواند به طور موثری به کاهش بی اختیاری در ادرار بیانجامد. استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ نمی تواند جایگزینی برای هورمون ها یا انجام جراحی باشد اما در صورتی که به طور مناسبی از لیزر مونالیزا تاچ استفاده شود نتایج حاصل از درمان می تواند بسیار موثر باشد.

نحوه عملکرد لیزر مونالیزا تاچ

دستگاه مونالیزا تاچ نوعی سیستم لیزری می باشد که بسیار شبیه به لیزر مربوط به جوانسازی صورت انجام می گیرد. دستگاه مونالیزا تاچ پرتو لیزر را به نقطه های بسیار کوچکی تقسیم می کند که هدف آن ها دیواره داخلی واژن می باشد. در محل تماس نقطه های لیزر لایه نازکی از بافت را از بین می برد. به این ترتیب حفره ای به ضخامت موی انسان روی بافت ایجاد می شود. خود بدن این حفره ها را ترمیم خواهد کرد. ایجاد این حفره ها سبب می شود بافت سالمی در محل تماس لیزر و اطراف آن ایجاد گردد. توجیه و مکانیسمی که در این جا تعریف شده است درست مشابه همان چیزی است که در بازسازی و جوانسازی پوست اتفاق می افتد.

طی این فرایند کلاژن سازی نیز تقویت می گردد و الاستین نیز تولید می شود. تقویت جریان خون و ایجاد بافت جدید پوستی درد را کاهش می دهد و عملکرد ادراری یا جنسی را بهبود می بخشد و می تواند رضایت جنسی را به دنبال داشته باشد.

انجام لیزر مونالیزا تاچ برای چه خانم هایی مناسب است؟

بسیار اهمیت دارد که بدانیم همه خانم ها نمی توانند از لیزر مونالیزا تاچ استفاده کنند. قبل از تصمیم گیری در مورد انجام این روش باید با پزشک مشورت صورت گیرد.

انجام لیزر مونالیزا تاچ در بیمارانی که دچار پرولاپس می باشند چندان مناسب نیست. اگر چه لیزر مونالیزا تاچ می تواند نتایجی مشابه با نتایج حاصل از هورمون درمانی به دنبال داشته باشد اما برخی بیماران باید برای کاهش علائم خود به انجام جراحی و یا هورمون درمانی بیاندیشند.

قبل استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ، بیمار باید تست پاپ اسمیر را انجام دهد تا احتمال وجود ناهنجاری ها در او بررسی گردد.

نحوه درمان با لیزر مونالیزا تاچ

درمان با لیزر مونالیزا تاچ بیش از 15 دقیقه به طول نمی انجامد. ابتدا سواب وارد واژن می گردد تا داخل واژن تا حد امکان قبل از ورود لیزر خشک شود. این بخش ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. پروب لیزری سپس وارد واژن می گردد. بیمار در این زمان در واژن خود کمی احساس ارتعاش خواهد داشت که این حالت برای اغلب خانم ها بی درد است. این فرایند به مدت 5 دقیقه به طول می انجامد. پروب سپس خارج شده و درمان تکمیل خواهد شد.

از آنجایی که لیزر با استفاده از دستگاه مونالیزا تاچ بی درد می باشد بیماران می توانند بعد از جلسه درمانی فورا به فعالیت روزمره خود بازگردند. اما ورزش های شدید و یا حمام آب داغ در این شرایط توصیه نمی شود. شما باید به مدت پنج روز از داشتن نزدیکی اجتناب کنید تا به این ترتیب سطح کانال واژن در شما بهبود یابد.

در اغلب موارد بیماران در طول سه جلسه درمانی با فواصل 8 تا 12 هفته نتایج درمانی مطلوبی را از لیزر مونالیزا تاچ دریافت می کنند.

اغلب بیماران بعد از سه ماه اول نتایج حاصل از مونالیزا تاچ را تجربه می کنند اما توصیه می شود دوره درمانی با لیزر مونالیزا تاچ به طور کامل طی شود  تا نتایج طولانی اثری ایجاد گردد.

نتایج حاصل از لیزر مونالیزا تاچ معمولا بسیار مناسب است اما مقدار بهبودی و رضایت در بین بیماران متفاوت می باشد.

تاثیرات ناشی از لیزر مونالیزا تاچ چه مدت به طول می انجامد؟

خیلی از علائمی که با مونالیزا تاچ درمان می شود با کاهش هورمون های ناشی از یائسگی ارتباط دارد. فقدان مستمر استروژن می تواند برخی علائم را مستمرا به دنبال داشته باشد. بنابراین بیماران نیاز به تکرار درمان با لیزر مونالیزا تاچ در طولانی مدت خواهند داشت.

دکتر سیما مظفر جلالی

دکتر سیما مظفر جلالی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر سیما مظفر جلالی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دارای مدرک تکمیلی لاپاراسکوپی، سونوگرافی و همچنین دارای گواهینامه و مدرک تکمیلی جوان سازی واژن با لیزر می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر سیما مظفر جلالی
برگرفته از: وبسایت https://www.biosymmetry.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه