پرسش و پاسخ اختصاصی سایت دروانا از دکتر ساره پوررستمی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، آیا ماهیچه های قوی تر بر بهبودی سریعتر خانم ها بعد از عمل جراحی کیست تخمدان تاثیر می گذارد؟

دکتر ساره پوررستمی

دکتر ساره پوررستمی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر ساره پور رستمی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دارای بیش از 20 سال سابقه طبابت و فعالیت در حوزه سلامت و بهداشت زنان، زایمان و نازایی می باشند.
 

پرسش سایت دُروانا:

خانمی که 2 ماه پیش به دلیل داشتن کیست تخمدانی تحت جراحی قرار گرفته است و در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد ولی کمی از فرم خارج شده است.
آیا اگر این خانم قبل از جراحی دارای ماهیچه های قوی تری می بود، این نکته می توانست بر ریکاوری سریع تر ایشان تاثیر بگذارد یا خیر؟

پاسخ دکتر ساره پوررستمی:

دکتر ساره پور رستمی توضیح می دهند که متناسب بودن و داشتن ماهیچه های شکمی قوی قبل از جراحی در هر حال ایده خوبی است.

فاکتورهایی وجود دارد که بر سرعت بهبودی افراد بعد از جراحی تاثیر منفی می گذارد. دکتر پور رستمی این فاکتورها را اینگونه نام می برند که سه فاکتور اصلی اعم از سن بالا، دیابت و بیماری انسداد ریه می تواند دوره بهبودی بعد از عمل جراحی را طولانی تر کند. به همین ترتیب سلامت و تناسب افراد می تواند دوره بهبودی بعد از عمل جراحی را سرعت بخشد.

در سال 2013 بررسی ها نشان داد در بین 175 فرد 60 ساله و بالاتر از 60 سال که جراحی در ناحیه شکم انجام داده بودند، پیاده روی، توانایی بلند شدن از بستر، توانایی ریه ها برای بازدم هوا و توانایی گرفتن دست ها با دوره ریکاوری بعد از عمل جراحی شکم ارتباط دارد. صرف نظر از سن و شرایط مزمن، افرادی که بیشتر ورزش می کنند و ماهیچه های شکمی قوی تری دارند زمان کمتری را در بیمارستان سپری می کنند و این در مقایسه با افرادی است که زندگی بی تحرکی دارند.

توصیه دکتر ساره پور رستمی به بیماران اینست که سعی کنید روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه پیاده روی سریعی داشته باشید. همچنین یوگا می تواند راهی برای تقویت ماهیچه های شکمی باشد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره پزشکی و درمان بیماری خود به متخصصین مربوطه مراجعه نموده و از خود درمانی و یا مصرف دارو ها بدون تایید پزشک معالج خودداری نمایید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه