پرسش و پاسخ اختصاصی سایت دروانا از جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، راه های درمانی و پیشگیری پوکی استخوان چیست؟

پرسش سایت دُروانا:

خانمی مبتلا به پوکی استخوان که از داروی بیس فسفونات استفاده می کند.

1. چه راه هایی برای جلوگیری از تحلیل استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان وجود دارد؟

2. برای محافظت از استخوان ها چه راه های درمانی دیگری وجود دارد؟

پاسخ متخصص زنان و زایمان:

داروهای بیس فسفونات انتخاب بسیار خوبی برای درمان پوکی استخوان می باشد زیرا روند تحلیل استخوان ها را آهسته می کند. باید رژیم درمانی خود را دنبال کنید و به توصیه های پزشک متخصص توجه کنید. اما همه چیز به این جا ختم نمی شود.

توصیه های متخصص زنان جهت پیشگیری از تحلیل استخوان ها:

  • شما روزانه به مصرف 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارید تا ریسک ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهید که بهتر است آن را از منابع غذایی مانند ماست، بروکلی، پنیر و توفو تامین کنید.
  • افزودن 800 واحد ویتامین دی می تواند به جذب کلسیم کمک کند پوکی استخوان و تغذیه ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند لذا سعی کنید تا از منابع خوب ویتامین دی که عبارت است از ماهی سالمون و محصولات غنی شده با ویتامین دی استفاده نمایید.
  • حدود 30 دقیقه انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، تنیس و یا رقصیدن می تواند برای پیشگیری از پوکی استخوان مفید باشد. زیرا این ورزش ها استرسی را روی استخوان های شما ایجاد می کند که به حفظ توده استخوان کمک خواهد کرد.
  • در صورتی که سیگار می کشید، بهتر است هر چه سریع تر آن را کنار بگذارید. سیگار کشیدن فرایند تحلیل استخوان را سرعت می بخشد و افراد سیگاری زودتر به پوکی استخوان دچار خواهند شد و این عامل باعث افزایش ریسک ابتلا به پوکی استخوان در جوانی می شود.
  • برخی درمانهای جایگزین اعم از مصرف برخی محصولات هربال یا گیاهی نیز وجود دارد اما این داروها ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. بهتر است در این مورد با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره پزشکی و درمان بیماری خود به متخصصین مربوطه مراجعه نموده و از خود درمانی و یا مصرف دارو ها بدون تایید پزشک معالج خودداری نمایید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه