جراحی پلاستیک مردان شامل روش هایی هستند که مردان به منظور بهبود ظاهر خود تمایل به انجام آن ها دارند. جراحی پلاستیک مردان مانند روش هایی که در خانم ها به کار گرفته می شود، می تواند شامل جراحی کاشت مو، جراحی لیفت صورت و لیفت گردن، جوانسازی پوست صورت و تغییر شکل بعضی از اجزای صورت باشد.

دروانا:

امروزه، آقایان در تمام سنین و دوره های زندگی تمایل به انجام جراحی پلاستیک مردان برای داشتن ظاهری بهتر را دارند. جراحی پلاستیک مردان ممکن است با اهداف شکل مناسب بینی، جوانسازی پوست صورت و تناسب اندام انجام گیرد. در روش های مورد استفاده برای جراحی پلاستیک مردان و رسیدن به این اهداف باید ضخامت پوست، رشد ریش و نوع بدن در نظر گرفته شود.

جراحی پلاستیک مردان: روش ها

برای انجام جراحی پلاستیک مردانه، شما می توانید اطلاعات تکمیلی در مورد یک روش خاص را در طول مشاوره با پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی کسب کنید. زمانی که در حال بررسی مراحل روش خاصی در جراحی پلاستیک مردان هستید، جراح پلاستیک برخی مسائل را که ممکن است جراحی شما را تحت تاثیر قرار دهند مورد بحث قرار می دهد. بهتر است شما این نکات را به طور کامل درک کنید.

جراحی پلاستیک مردان: جراحی صورت

اگر شما تصمیم به انجام جراحی صورت یا جراحی گردن به عنوان روشی در جراحی پلاستیک مردان دارید، پزشک تمام سر، صورت و گردن شما را معاینه می کند. آیا ریزش مو متوقف شده است؟ خط ریش ها تا چه حد پر هستند؟ آیا پوستی که ریش بر روی آن رشد می کند تا روی گونه ها و پایین گردن گسترش یافته است؟ آیا اسکارهایی بر روی صورت وجود دارند؟ آیا پوست در اثر نور خورشید آسیب دیده است؟ آیا پوست گردن افتاده یا شل شده است؟

به طور کلی، پوست صورت آقایان سیستم خون رسانی غنی تری در مقایسه با پوست صورت خانم ها دارد. بنابراین احتمال خونریزی زیاد در جراحی پلاستیک مردان بیشتر است و آقایان در معرض خطر تجمع موقت خون در زیر پوست (هماتوم) بعد از انجام جراحی پلاستیک مردانه هستند.

همچنین، پوشاندن اسکارهای ایجاد شده بعد از جراحی پلاستیک مردان دشوار تر است؛ زیرا آن ها از لوازم آرایش (مانند حالتی که در خانم ها اتفاق می افتد) استفاده نکرده و موهای خود را به سمت صورت حالت نمی دهند.

رشد مو و رشد ریش نقش مهمی در نتایج حاصل از لیفت صورت به عنوان نوعی از جراحی پلاستیک مردان، ایفا می کنند. اگر شما دچار طاسی شده اید یا موهای نازکی دارید، جراحی باید طوری انجام شود که برش های انجام شده در لیفت صورت خصوصا در شقیقه ها به خوبی پوشیده شوند. در طول جراحی پلاستیک مردان برای مثال جراحی گردن، اگر قسمتی از پوست گردن که مو بر روی آن رشد می کند به پشت گوش ها کشیده شود، بعد از جراحی شما باید پشت گوش ها و پشت گردن را نیز اصلاح کنید. در هر حال، در برخی مواقع روش الکترولیز این مشکل را برطرف می سازد. بهتر است قبل از انجام این نوع از جراحی پلاستیک مردانه، در مورد این احتمالات با جراح پلاستیک مشورت کنید.

تجمع چربی در زیر چانه نیز ممکن است برای بسیاری از آقایان اهمیت داشته باشد. در افراد جوان، لیپوساکشن به عنوان یک جراحی پلاستیک مردانه به تنهایی می تواند تجمع چربی در زیر چانه را برطرف کند. افراد مسن تر اغلب به لیفت صورت و لیفت گردن کامل نیاز دارند که شامل برداشتن پوست اضافی و کشیدن عضلات پلاتیسما که در دو طرف گردن به سمت پایین می روند، است. این عضلات در مردان ضخامت بیشتری در مقایسه با زنان دارند اما مشکلی برای انجام جراحی پلاستیک مردانه ایجاد نمی کنند.

جراحی پلاستیک مردان: روش های جوانسازی پوست صورت

برای انجام روش های جوانسازی پوست صورت به عنوان جراحی پلاستیک مردان، اصلاح صورت باید سه هفته قبل از برخی روش های صاف کننده پوست مانند پیلینگ شیمیایی یا درم آبریژن صورت گیرد. از آن جایی که این روش های جوانسازی پوست صورت لایه های سطحی پوست را برمی دارند، پوست شما ممکن است برای چند هفته بعد از این جراحی پلاستیک مردانه حساس، متورم و صورتی رنگ باشد.

جراحی پلاستیک مردان: تغییر مشخصه های صورت

روش های زیبایی مانند جراحی پلک، جراحی بینی و جراحی ایمپلنت صورت برای خانم ها و آقایان انجام می شوند. در هر حال، اگر به دنبال داشته ظاهری مردانه تر هستید (چانه ای با برآمدگی بهتر، گونه های برجسته تر و بینی مستحکم تر) باید جراح را مطلع سازید.

جراحی پلاستیک مردان: کاشت مو

اولین مسئله مورد توجه در مورد جراحی کاشت مو به عنوان جراحی پلاستیک مردان زمان لازم برای انجام آن است. کاشت مو به ظاهری طبیعی معمولا به چندین روش جراحی و دوره های ریکاوری طولانی نیاز دارد. دوره درمانی کامل کاشت مو اغلب 18 ماه تا 2 سال یا بیشتر به طول می انجامد.

در نظر داشته باشید که محل برش ها خصوصا در مراحل اولیه جراحی کاشت مو ممکن است قابل مشاهده باشند. اگر شما مشغول به کار هستید یا شرایط زندگی شما با دوره درمان طولانی سازگاری ندارد، در مورد روش های جایگزین کاشت مو به عنوان یک جراحی پلاستیک مردانه مانند کاهش پوست سر یا جراحی فلپ با جراح پلاستیک مشورت کنید. 

برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه