روش های مختلفی برای افزایش حجم لب وجود دارند در این مقاله به بررسی مهمترین روش های افزایش حجم لب خواهیم پرداخت.

دروانا:

روش های افزایش حجم لب

امروزه بسیاری از خانم ها تمایل به افزایش حجم لب های خود دارند. فیلرهای لب مجموعه ای از تزریقات هستند که لب ها را فرم داده و موجب افزایش حجم آن ها می شوند. فیلرهای لب راهی نیمه دائمی برای افزایش حجم محسوب می گردند. ایمپلنت های لب ایمپلنت های سیلیکونی، نرم و جامدی هستند که ظاهری طبیعی به لب ها می دهند. این ایمپلنت ها در اندازه های مختلف وجود دارند. با توجه به جامد بودن ایمپلنتهای سیلیکونی لب، احتمال ترکیدن یا نشت آنها وجود ندارد. ایمپلنتهای سیلیکونی راهی دائمی برای افزایش حجم لبها هستند.

فیلرهای لب

فیلرهای لب به داخل لب بالایی و پایینی تزریق می شوند. انواع مختلفی از این فیلرها وجود دارند. این روش زیبایی در مطب پزشک قابل انجام است. در مشاوره با پزشک، او لب ها و تناسب کلی صورت بیمار را بررسی می کند. پزشک همچنین عکس هایی از لب های فرد می گیرد تا تقارن و شکل آن ها را مشخص کند. سپس قسمت هایی از لب ها که نیاز به فیلر و برجستگی دارند را تعیین می نماید. برای افزایش موقت حجم لب، تزریق فیلر هیالورونیک اسید به همراه لیدوکائین توصیه می شود. لیدوکائین یک داروی بی حس کننده است. بعد از این که پزشک مقدار و محل تزریق فیلر لب را تعیین نمود، فرد آماده تزریق است. روش افزایش حجم لب ها با فیلر یک روش سریع است و به حدود 15 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارد. بیمار در همان روز می تواند به منزل بازگردد. از آن جایی که اثر فیلر لب شش تا هشت ماه باقی می ماند، افزایش حجم لب با فیلر تنها یک راه نیمه دائمی است.

ایمپلنت های لب

یک روش جایگزین برای فیلرهای موقتی لب به منظور افزایش حجم آن، استفاده از ایمپلنت ها است که روشی دائمی محسوب می شود. در طول مشاوره، پزشک اندازه مناسب ایمپلنت برای لب های بیمار را تعیین می کند؛ قرار دادن ایمپلنت لب در مطب پزشک انجام می گیرد. در ابتدا، پوست نواحی اطراف استرلیزه می شوند. سپس، لب ها بی حس شده و برشی در هر گوشه لب ایجاد می گردد. به کمک انبر خمیده، تونلی در لب ایجاد می شود؛ این تونل از شکل لب پیروی می کند. زمانی که انبر خمیده به انتهای تونل می رسد، باز می شود. ایمپلنت با انبر گرفته شده و در داخل تونل لب قرار می گیرد. محل ایمپلنت زیر بافت چربی و روی ماهیچه لب است. زمانی که ایمپلنت لب در محل مناسب قرار گرفت، برش ها به کمک بخیه های جذبی بسته می شوند. قرار دادن ایمپلنت لب به 30 دقیقه زمان نیاز دارند و فرد همان روز می تواند به منزل بازگردد.

تزریق چربی به لب

جایگزین دیگر برای فیلرها و ایمپلنت های لب استفاده از بافت بدن خود فرد برای افزایش حجم لب ها است. تزریق چربی یکی از انواع افزایش حجم لب اتولوگ است و گزینه مناسب دیگری برای افزایش حجم لب ها محسوب می گردد. همانند فیلرهای لب، تزریق چربی به لب ها در مطب پزشک انجام می گیرد و انجام آن به بی حسی موضعی نیاز دارد. در تزریق چربی به لب ها، چربی از شکم (اطراف ناف) بیمار گرفته می شود، تصفیه شده و به داخل لب ها منتقل می گردد. انتقال چربی به لب ها به حدود 60 تا 90 دقیقه زمان نیاز دارد. فرد می تواند در همان روز به منزل بازگردد. افزایش حجم لب ها به کمک تزریق چربی برای پنج سال یا بیشتر باقی می ماند.

تزریق بافت

نوع دیگری از افزایش حجم لب اتولوگ وجود دارد. در این روش، علاوه بر استفاده از چربی برای افزایش حجم لب ها، قطعه ای از درم خود فرد بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع افزایش حجم لب اتولوگ، درم از ناحیه زیر معده در شکم برداشته می شود. برخی مواقع، اسکارهای بر جای مانده از جراحی سرازین بریده شده و برای افزایش پوست و حجم لب ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین ممکن است چربی برداشت شده در جراحی لیفت صورت بدین منظور به کار رود. بعد از بریدن پوست مورد نیاز، لایه سطحی پوست (اپیدرم) برداشته میشود. قسمت باقیمانده از پوست باریکه ای از درم است که به صورت لوله ای پیچیده میشود. سپس این قطعه از درم وارد لب ها می گردد که همانند روش های قبلی در مطب پزشک قابل انجام است و به بی حسی موضعی نیاز دارد. وارد کردن درم به داخل لب ها اغلب به 60 تا 90 دقیقه زمان نیاز دارد و بیمار همان روز می تواند به منزل بازگردد. در این روش برای افزایش حجم لب، لب ها برای پنج سال یا بیشتر شکل و حجم خود را حفظ می کنند. ض


برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه