در این مقاله دکتر علیرضا صابری فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی به سوالاتی پیرامون ابدومینوپلاستی پاسخ می گویند.

دروانا:

ابدومینوپلاستی چیست؟

مزایای ابدومینوپلاستی نسبت به روش های پیشین جراحی شکم چیست؟

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

آیا بعد از ابدومینوپلاستی میتوان باردار شد؟

 

ابدومینوپلاستی عمل جراحی زیبایی شکم محسوب می شود؛ جهت رفع افتادگی و غیر قرینگی شکم انجام می ‌شود و برای برداشتن پوست اضافی شکم، خارج کردن چربی های اضافی شکم و اصلاح شکل جدار شکم و عضلات شکم و رفع فتق انجام می شود و ممکن است همراه یا بدون همراهی بازسازی ناف در محل جدید باشد.

از عوارض ابدومینوپلاستی خونریزی، جمع شدن مایع سروما، هماتوم (جمع شدن خون) و عفونت، اسکار (داغ محل عمل)، از بین رفتن ناف، نیاز به اعمال جراحی ترمیمی ثانویه می باشد.

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی بارداری امکان دارد ولی به علت حاملگی و اضافه وزن و اثرات هورمونی روی عضلات جدار شکم حین بارداری ممکن است نتیجه عمل دچار تغییرات شود و نیاز به عمل مجدد پیدا کند. بنابراین توصیه می شود زمانی برای ابدومینوپلاستی اقدام شود که دیگر قصد بارداری نداشته باشند.

دکتر علیرضا صابری قوچانی

دکتر علیرضا صابری قوچانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دكتر عليرضا صابري قوچاني فوق تخصص جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می باشند.
 
پاسخ داده شده: توسط دکتر علیرضا صابری قوچانی

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه