جراحی لیفت ران جراحی است که به منظور حذف پوست و چرب اضافی ران ها در قسمت داخلی و خارجی انجام می گیرد. در این مقاله می خواهیم مطالبی را پیرامون آمادگی و روش انجام عمل جراحی لیفت ران مطالعه کنیم.

دروانا:

در جراحی لیفت ران، قسمت داخلی و خارجی ران ها کاهش می یابند، بدن شما سفت تر می شود و ظاهر جوان تری خواهید داشت. جراحی لیفت ران از جمله روش های لیفت بدن محسوب می شود. دو نوع روش برای جراحی لیفت ران وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

  • جراحی لیفت ران مدیال روشی برای کاهش پوست و چربی اضافی در بخش بالایی ران داخلی است که ظاهری سفت تر در بدن ایجاد می کند. این نوع جراحی لیفت ران با برداشت یک نیم دایره از چربی و پوست بخش بالایی ران داخلی و ایجاد یک اسکار افقی انجام می شود.
  • جراحی لیفت ران استاندارد که شامل برداشت چربی و پوست اضافی شل شده به منظور تغییر شکل، تونیسیته و سفتی بالای ساق پا می باشد که عموما در اثر کاهش وزن ایجاد شده است. اسکار ایجاد شده در این نوع جراحی لیفت ران هم در جهت افقی هم عمودی خواهد بود.

جراحی لیفت ران: چه افرادی کاندیدای مناسبی هستند؟

جراحی لیفت ران با کاهش پوست اضافی و در مواردی چربی شکل ران ها را تغییر می دهد و موجب صاف تر شدن و بهبود کانتورهای ران ها و پایین تنه می شود. زمانی که جراحی لیفت ران انجام می گیرد، جراح ممکن است پوست داخلی ران یا پوست خارجی آن را بردارد. این روش ها تحت عنوان جراحی لیفت ران مدیال یا لیفت ران جانبی شناخته می شوند. اگر تلاش های انجام شده برای کاهش وزن و تناسب اندام برای شما کمک کننده نباشند، جراحی لیفت ران گزینه مناسبی خواهد بود.

افرادی که کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی لیفت ران هستند در گروه های زیر قرار می گیرند:

  • افرادی که وزن آن ها نسبتا ثابت است.
  • افرادی با بافت نرم اضافی در طول ناحیه داخلی یا مدیال ران یا ران خارجی
  • افراد سالمی که به شرایط پزشکی که می تواند ترمیم بعد از جراحی لیفت ران را دچار مشکل کند یا خطرات جراحی را افزایش دهد دچار نیستند.
  • افرادی غیر سیگاری
  • افرادی که انتظارات واقعی از جراحی لیفت ران در ذهن خود دارند.
  • افرادی که متعهد به داشتن سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب و تناسب اندام هستند.

بهترین راه برای تعیین این که شما کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ران هستید یا خیر، مشاوره با جراح است.

جراحی لیفت ران: آمادگی جراحی چگونه است؟

آمادگی برای عمل جراحی لیفت ران شامل صحبت پیرامون سوالاتی در مورد سلامتی، انتظارات و سبک زندگی با پزشک جراح می باشد. این سوالات شامل موارد زیر هستند:

  • به چه علت می خواهید عمل جراحی لیفت ران را انجام دهید؟ انتظارات شما از جراحی چه هستند؟
  • وضعیت پزشکی، آلرژی های دارویی و درمان های دارویی که دریافت می کنید کدامند؟
  • داروها، ویتامین ها و مکمل های گیاهی مصرفی شما چه هستند؟

جراح ممکن است اقدامات زیر را برای آمادگی جراحی لیفت ران انجام دهد:

  • ارزیابی سلامت عمومی و وضعیت های پزشکی که در گذشته به آن ها دچار بوده اید یا فاکتورهای خطر
  • معاینه و بررسی بدن شما شامل ثبت شاخص ها و گرفتن عکس هایی برای ثبت در پرونده پزشکی
  • صحبت پیرامون گزینه های جراحی
  • صحبت پیرامون نتایج مورد نظر از جراحی لیفت ران و خطرات یا عوارض بالقوه

جراحی لیفت ران: جراحی چگونه انجام می شود؟

عمل جراحی لیفت ران عموما در مرکز جراحی سرپایی با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می گیرد. الگوهای برش که برای انجام جراحی لیفت ران ایجاد می شوند بسته به نواحی تحت درمان، میزان اصلاح و ترجیح بیمار و جراح متفاوت خواهد بود. یک روش رایج برای جراحی لیفت ران ایجاد برش هایی در کشاله ران است که به سمت پایین پیش می روند و به پشت ران پیچ می خورند. بافت زمینه ای سفت می شود و پوست اضافی برداشته می شود؛ در نتیجه کانتورهای بدن متناسب تر و صاف تر خواهند شد.

جراحی لیفت ران: انواع جراحی لیفت ران کدامند؟

انواع مختلفی از عمل جراحی لیفت ران وجود دارند که نواحی خاصی از ران ها را مورد هدف قرار می دهند و نتایج خاصی را به دنبال دارند:

جراحی لیفت ران مدیال (لیفت ران داخلی)

این نوع جراحی لیفت ران داخل ران ها را مورد هدف قرار می دهد. در طول جراحی لیفت ران داخلی، یک برش در ناحیه ای که ران و ناحیه تناسلی به هم می رسند ایجاد می شود. بخشی از پوست و چربی برداشته شده و پوست بسته می شود؛ بدین ترتیب پوست سفت شده و بهبودی در کانتور و الاستیسینه آن حاصل می گردد.

جراحی لیفت ران جانبی (لیفت ران خارجی)

این نوع جراحی لیفت ران پوست را در جلو و خارج ران ها سفت می کند. در طول جراحی لیفت ران خارجی، یک برش در بالای ساق پا جایی که حاشیه پایینی لباس زیر شما قرار می گیرد ایجاد می شود. سپس قبل از کشیدن پوست باقی مانده با بالا و متصل کردن آن مقدار مشخصی از پوست برداشته می شود. از طریق این تکنیک، جراحی لیفت ران جانبی برای سفت کردن پوست به همراه دو طرف چپ و راست ساق پاها انجام می گیرد. این روش به طور خاص برای آن هایی که بعد از کاهش وزن شدید دچار شلی پوست شده اند کمک کننده است.

در طول مشاوره عمل جراحی لیفت ران، جراح در مورد گزینه های درمانی و نتایجی که از جراحی لیفت ران دارید با شما صحبت می کند. 

برگرفته از: وبسایت https://my.clevelandclinic.org
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه