پیکرتراشی چیست؟ پیکر تراشی بدن مجموعی از تکنیک های می باشد که به تناسب بدن کمک می کند. از عمده ترین عوارض پیکرتراشی می توان به احتمال عفونت اشاره کرد.

دروانا:

پیکرتراشی

پیکرتراشی چیست؟

جراحی پیکرتراشی بدن شامل تکنیک های مختلفی می باشد که با استفاده از آن متخصص جراح پلاستیک می تواند در نواحی مختلف بدن تغییراتی را به نفع تناسب بیشتر ایجاد کند. در طول انجام پیکرتراشی بدن چربی ها و پوست اضافی از بدن بیمار خارج می شود. جراحی پیکرتراشی بدن اغلب مناسب افرادی است که بدن آن ها نسبت به رژیم غذایی و ورزش مقاوم شده باشد. در حال حاضر برای انجام عمل جراحی پیکرتراشی تکنیک های مختلفی وجود دارد.

متخصصین جراح زیبایی از روش های مانند لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی و لیفت بدن استفاده می کنند تا تناسبی را در بدن فرد ایجاد کنند. در ادامه مقاله به لیست کردن برخی از روش های به کار رفته در پیکرتراشی بدن خواهیم پرداخت:

لیفت بازو

لیفت بازوها یا Brachioplasty روشی است که طی آن پوست اضافی در بخش بالایی بازو برداشته می شود. در نتیجه افزایش سن و از دست دادن سریع وزن پوست ناحیه بازو تدریجا آویزان و شل می گردد. با استفاده از لیفت بازو بخش بالایی بازو سفت می گردد. با استفاده از لیپوساکشن می توان اقدام به برداشت چربی اضافی در این ناحیه کرد. انجام لیفت بازو به تقویت اعتماد به نفس بیماران کمک خواهد کرد.

  • Bicep Implants

با استفاده از این ایمپلنت ها در پیکر تراشی، ساختار ماهیچه ای حجم پیدا می کند و فرد در ناحیه بازوها می تواند حجم مناسبی را به دست آورد. استفاده از این ایمپلنت ها در مردان و زنانی مناسب است که نتوانسته اند به حجم دلخواهشان در ناحیه بازو دست یابند. استفاده از این ایمپلنت ها علاوه بر حجم تناسب بهتری را نیز در افراد ایجاد خواهد کرد.

لیفت بدن

بیمارانی که در نواحی مختلف بدن خود دچار پوست آویزان باشند می توانند با استفاده از تکنیک لیفت بدن در پیکرتراشی از چربی و پوست اضافه رها شوند. در روش لیفت بدن هم می توان کل بدن را هدف قرار داد و هم می توان تمرکز را بر نواحی مختلف بدن از جمله بخش بالایی، میانی یا پایین بدن محدود کرد. لیفت بدن در پیکرتراشی برای افرادی مناسب است که الاستیسیته طبیعی پوست خود را در طول زمان از دست داده اند. لیفت کل بدن فرایند پیچیده ای است که به دوره ریکاوری طولانی نیاز خواهد داشت. در لیفت بدن می توان به نواحی مانند بازوها، سینه ها، لگن، ران ها و شکم متمرکز بود.

ایمپلنت کفل یا سرین

در این روش از پیکرتراشی، ایمپلنتی به ناحیه سرین یا کفل وارد می شود تا این ناحیه اندازه و ظاهر متناسب را بیابد. میزان پر به نظر رسیدن با استفاده از این ایمپلنت ها به تمایل بیمار بستگی خواهد داشت.

لیفت کفل یا سرین

با استفاده از جراحی لیفت کفل پوست اضافی از ناحیه کفل خارج شده و پوست و چربی باقیمانده نیز به نحو مناسبی سفت شده و شکل داده می شود. تاثیرات حاصل از لیفت کفل در پیکرتراشی، در طولانی مدت دوام خواهد داشت. خیلی از بیماران پس از انجام چنین لیفتی اظهار داشته اند که اعتماد به نفس آن ها به نحو موثری تقویت شده است.

لیپوساکشن

با استفاده از تکنیک لیپوساکشن، جراح می تواند به نواحی مختلف بدن شکل مطلوب و دلخواهی دهد. روش لیپوساکشن در پیکرتراشی روش بسیار معروف و پرطرفداری می باشد. در لیپوساکشن تنها چند برش اندک توسط جراح در بافت هدف (بافتی که چربی در آن تجمع یافته) وارد می شود سپس سلول های چربی با استفاده از برش های ایجاد شده تخلیه می شوند. روش های متفاوتی برای انجام لیپوساکشن وجود دارد. جراح با توجه به شرایط بیمار می تواند بهترین روش را برای او در نظر داشته باشد.

ایمپلنت های پکتورال

ایمپلنت های پکتورال روشی در پیکرتراشی است که می تواند شکل مناسبی را در قفسه سینه مردان ایجاد کند و ظاهر ماهیچه ای مطلوبی را در این ناحیه به همراه داشته باشد. ایمپلنت های پکتورال ماهیچه های قفسه سینه را شکل داده، حجم می دهند  و در نهایت بزرگ می کنند. استفاده از ایمپلنت های پکتورال می تواند ظاهر طبیعی را در افراد ایجاد کند.  

ابدومینوپلاستی (پیکرتراشی شکم)

در روش ابدومینوپلاستی در پیکرتراشی، پوست و چربی اضافی از ماهیچه های شکمی برداشته شده و سپس ماهیچه ها به فرم مناسبی شکل دهی می شوند. ابدومینوپلاستی معمولا به تنهایی انجام می شود اما در برخی موارد ابدومینوپلاستی با انجام لیفت بدن توام می گردد.

چه کسانی بری انجام تکنیک های پیکرتراشی بدن کاندیدای مناسبی هستند؟

افرادی که خواهان انجام درمان های مرتبط با پیکرتراشی می باشند باید در سلامت کامل به سر برند. این افراد همچنین باید انتظارات منطقی و واقع بینانه ای را نسبت به برداشت چربی و پوست اضافه داشته باشند. برخی از روش های به کار رفته در پیکرتراشی بدن روش های تهاجمی محسوب می شوند مانند لیفت کل بدن. در چنین مواردی قبل از انجام جراحی پیکرتراشی، باید ارزیابی های لازم به لحاظ سلامتی در فرد انجام شود و داروهای مصرفی او قبل از جراحی بررسی گردد. همچنین ممکن است قبل از عمل جراحی پیکرتراشی، مصرف برخی داروها قطع گردد.

افرادی که خواهان انجام تکنیک های پیکرتراشی بدن می باشند باید مصرف سیگار را از مدتی قبل از جراحی تا مدتی بعد از جراحی کنار بگذارند. همچنین باید توجه داشت اغلب این تکنیک ها نوعی جراحی محسوب می شوند و انجام هر جراحی عوارض خاص خودش را دارد. از عوارض بعد از عمل پیکرتراشی می توان به احتمال بروز عوارض داروهای بیهوشی، خونریزی و عفونت اشاره کرد. بنابراین ضروری است که شما قبل از انجام آن ها به درستی توجیه شوید. سپس از شما خواسته می شود تا رضایت نامه ای را امضا کنید. امضا کردن این رضایت نامه به این معناست که شما ریسک بروز برخی خطرات ناشی از جراحی پیکرتراشی را پذیرفته اید.

برگرفته از: وبسایت https://www.docshop.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه