ایمپلنت های صورت از جمله روش های زیبایی هستند که برای برجسته کردن یا افزایش سایز بخش های مختلف صورت به کار می روند. ایمپلنت چانه، ایمپلنت فک و ایمپلنت گونه از جمله ایمپلنت های صورت هستند.

دروانا:

ایمپلنت های صورت (facial skeletal augmentation)

ایمپلنت های صورت چه هستند؟ (facial implant)

ایمپلنت های صورت مواد جامد مخصوصی هستند که با بافت های انسان سازگاری دارند، برای افزایش یا تقویت برخی ساختارهای فیزیکی صورت طراحی شده اند.

نوع و اندازه مناسب ایمپلنت های صورت برای شما بر اساس انتظار شما، مشخصاتی که قصد دارید آن ها را در صورت خود اصلاح کنید و نظر جراح پلاستیک تعیین می شود. در حالی که اندازه هر قسمتی از صورت شما می تواند با ایمپلنت های صورت افزایش یابد، گونه ها (ایمپلنت گونه)، چانه (ایمپلنت چانه) و فک (ایمپلنت فک) قسمت هایی هستند که ایمپلنت های صورت بیشتر برای آن ها استفاده می شود. اگر شما از چانه کوچک، فک ضعیف یا نداشتن کانتور صورت رنج می برید، فوق تخصص جراحی پلاستیک با استفاده از ایمپلنت های صورت می تواند به شما کمک کند.

ایمپلنت های صورت: ایمپلنت چانه (chin)

ایمپلنت چانه از جمله ایمپلنت های صورت است که می تواند اندازه و میزان بیرون زدگی چانه که با پیشانی و نیم رخ متناسب نیست را افزایش دهد. چانه کوچک یا چانه ای که در عقب قرار گرفته است به عنوان چانه ای که در گردن پنهان شده و به عنوان یک عضو مشخص از صورت دیده نمی شود، تعریف می گردد.

ایمپلنت های صورت: ایمپلنت فک (malar)

ایمپلنت فک به عنوان نمونه ای دیگر از ایمپلنت های صورت، عرض یک سوم پایینی صورت شما را افزایش می دهد. همانند چانه، فک ضعیف به عنوان فکی که به شکل یک عضو مشخص از صورت و متمایز از گردن و یا زوایایی از گوش تا چانه دیده نمی شود، تعریف می گردد. در برخی موارد، فک و چانه تعادل صورت را بر هم می زنند.

ایمپلنت های صورت: ایمپلنت گونه

ایمپلنت گونه نمونه دیگری از ایمپلنت های صورت است که برجستگی استخوان گونه را افزایش می دهد. ایمپلنت گونه حجم نواحی که ممکن است به عقب رفته یا صاف باشند را بیشتر می کند.

ایمپلنت های صورت: آمادگی برای جراحی

در آمادگی برای ایمپلنت های صورت، موارد زیر در شما بررسی می شوند:

  • انجام تست های آزمایشگاهی و یا ارزیابی وضعیت پزشکی
  • مصرف برخی داروها یا تنظیم داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید.
  • ترک سیگار
  • قطع مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که خطر خونریزی را افزایش می دهند.

جراحی ایمپلنت های صورت ممکن است در مراکز جراحی سرپایی یا بیمارستان ها انجام شود. اگر جراحی ایمپلنت در یک مرکز جراحی انجام می شود، از فردی بخواهید تا شما را بعد از جراحی به منزل برساند.

ایمپلنت های صورت: روش انجام

روش انجام ایمپلنت های صورت طی مراحل زیر انجام می شود:

بیهوشی

برای انجام تمام ایمپلنت های صورت داروهایی برای احساس راحتی بیمار در طول جراحی تجویز می شوند. گزینه های موجود شامل داروی آرام بخش وریدی و بیهوشی عمومی می باشند. پزشک بهترین گزینه برای شما را انتخاب می کند.

ایمپلنت های صورت: ایمپلنت گونه

ناحیه خاصی که در ایمپلنت گونه باید برجسته شود و ایمپلنت در آن قرار بگیرد، مشخص می شود. ایمپلنت گونه به عنوان نمونه ای از ایمپلنت های صورت اغلب از طریق ایجاد شکاف هایی در دهان در جایگاه مناسب خود قرار می گیرد. زمانی که جراحی ایمپلنت گونه به همراه سایر روش ها انجام می شود، شکاف های دیگری مانند شکافی در داخل پلک پایینی چشم یا در خطوط رویش مو ایجاد می گردند.

ایمپلنت های صورت: ایمپلنت چانه

برای انجام این نوع از ایمپلنت های صورت شکاف ها ممکن است در داخل دهان در امتداد چین خوردگی که لب پایینی را به لثه ها متصل می کند ایجاد شوند. در مواردی برای ایمپلنت چانه شکاف درست در زیر چانه ایجاد می شود.

ایمپلنت های صورت: ایمپلنت فک

این نوع از ایمپلنت های صورت عموما از طریق شکاف هایی در داخل دهان، در امتداد خط فک در چین خوردگی که داخل گونه ها به لثه ها می رسند، انجام می شود. شکاف ها به کمک بخیه های جذبی یا بخیه هایی که ظرف یک یا دو هفته بعد از جراحی ایمپلنت فک کشیده می شوند، بسته می گردند.

ایمپلنت های صورت: نتایج

در حالی که نتایج اولیه جراحی پلاستیک در ایمپلنت های صورت تقریبا بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده است، تورم ناشی از آن ممکن است تا حدی تغییرات را پوشانده باشد. برای از بین رفتن کامل تورم و مشاهده نتایج نهایی ایمپلنت های صورت به چند ماه زمان نیاز دارد.

نتایج نهایی ایمپلنت های صورت برای مدت طولانی باقی می مانند در هر حال، فاز اول بهبودی شامل تورم موضعی، تغییر رنگ، بی حسی یا احساسی ناراحتی است. علاوه بر این، حرکات صورت ممکن است به طور موقت محدود و یا دچار اشکال شود. این ها شرایط شایعی در جراحی ایمپلنت های صورت هستند.

در برخی مواقع، رسیدن به نتایج مطلوب بعد از انجام یک جراحی ایمپلنت صورت امکان پذیر نیست و جراحی دیگری باید انجام شود. پزشک دستورات لازم برای مراقبت بعد از جراحی ایمپلنت های صورت را به شما ارائه می دهد. برای رسیدن به نتایج بهتر این دستورات را در نظر داشته باشید. این که شکاف های جراحی در دوران ریکاوری نباید تحت فشار، تورم، ساییدگی یا حرکت بیش از حد قرار گیرند. 

هیچ موردی از کانسر مرتبط با پروتز های پلیمری (implant) کرانیوفاشیال گزارش نشده است.

واکنش های حساسیت زا به ایمپلنت های پلی مری خیلی نادر است.

در بیماران با اکلوژن نرمال، جراحی پروتز صورت (implant) یک آلترناتیو یا یک مکمل جراحی ارتوگناتیک در بیماران با عدم تناسب صورت است.

پروتز های صورت به دو صورت سیلیکون و porous polyethylene هستند.

برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه