عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان نوعی روش جراحی است که برای درمان ژنیکوماستی یا بزرگ بودن غیر طبیعی سینه های مردان انجام می گیرد. در این مقاله می خواهیم پیرامون روش انجام و عوارض عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان مطالعه کنیم.

دروانا:

در برخی مواقع یک یا هر دو سینه مردان بیش از حالت طبیعی بزرگ هستند. این حالت ژنیکوماستی نامیده می شود که در اثر عدم تعادل هورمونی یا اضافه وزن ایجاد می شود و می تواند سطح استروژن را افزایش داده و رشد بیشتر بافت سینه مردان را به دنبال داشته باشد.

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان گزینه ای برای درمان این شرایط در مردان است. عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان همچنین برای سفت کردن نواحی اطراف سینه بعد از کاهش وزن زیاد که موجب افتادگی پوست می گردد، انجام می شود.

در هر حال، عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان برای آقایانی که در اثر داشتن چربی اضافی و اضافه وزن دچار این حالت شده اند مناسب نیست. اغلب شما باید هزینه زیادی برای عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان بپردازید بنابراین بهتر است این جراحی زمانی که شما برای مدت طولانی به ژنیکوماستی دچار هستید، این مشکل به روش های درمانی دیگر پاسخ نمی دهد و موجب استرس و درد شده است، انجام شود.

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان: کاندیدای مناسب

بهترین کاندیدها برای عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان، آقایان سالم دارای پوستی که هنوز الاستیسیته کافی را برای تنظیم شدن با جراحی را داشته باشد، هستند. مردانی که اضافه وزن داشته و تصمیم به انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان را دارند، باید ابتدا وزن خود را به کمک ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب کم کنند. علاوه بر این، آقایانی که مقدار زیادی الکل مصرف کرده و سیگار می کشند عموما کاندید مناسبی برای عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان نیستند؛ زیرا این مواد به همراه استروئیدهای آنابولیک عامل ژینکوماستی هستند. قطع مصرف آن ها تا حد زیادی رشد غیر طبیعی سینه ها را کاهش می دهد و ممکن است نیازی به انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان نباشد.

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان: روش انجام

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان معمولا تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی به همراه داروی آرام بخش انجام می شود. چندین روش برای عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان وجود دارد اما جراحی به طور کلی شامل مراحل زیر است:

  • ایجاد یک برش در اطراف نوک سینه
  • استفاده از روش لیپوساکشن برای بیرون کشیدن بافت چربی اضافی و بافت غده ای
  • اگر بافت زیادی برای برداشتن در طول عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان وجود داشته باشد یا پوست اضافی نیز باید برداشته شود، برش ها باز تر شده و محل نوک سینه ها تغییر می کند.

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان به 90 دقیقه زمان نیاز دارد. شما معمولا باید یک شب در بیمارستان بستری شوید.

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان: ریکاوری

ریکاوری کامل بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان به چند هفته زمان نیاز دارد. شما باید برای چند روز از محل کار خود مرخصی داشته باشید. برای مشاهده نتایج کامل بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان، شما به شش ماه زمان نیاز دارید. چند هفته بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان، فرد باید شب و روز از لباس الاستیک مخصوصی استفاده کند.

مدت زمان استفاده از پانسمان بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان به سرعت بهبودی زخم ها بستگی دارد. بعد از یک یا دو هفته، بخیه های شما جذب شده و یا در کلینیک کشیده می شوند. شما باید برای شش هفته بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان از کشیدگی، انجام ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید. بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان زمانی که بستن کمربند اتومبیل شما را آزار نمی دهد، می توانید رانندگی را مجددا آغاز کنید.

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان: عوارض

عوارض عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان اغلب شامل موارد زیر می باشد:

  • درد سینه ها برای چند هفته
  • بروز اسکار که ظرف چند ماه برطرف می شوند.

عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان گاهی ممکن است مشکلات زیر را به دنبال داشته باشد:

  • اسکار ضخیم و واضح
  • نامتقارن شدن شکل سینه ها یا نوک آن ها
  • مشکلاتی در روند بهبودی زخم ها
  • از دست دادن حس نوک سینه ها
  • خونریزی داخل بافت سینه که معمولا ظرف 24 ساعت اول بعد از عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان رخ می دهد.
  • ایجاد برآمدگی ها، کبودی و تورم

همانند هر روش جراحی دیگری، عمل جراحی کوچک کردن سینه مردان نیز ممکن است خطرات زیر را سبب گردد:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت
  • واکنش آلرژیک به ماده بیهوشی
  • ایجاد لخته خونی در وریدهای عمیق

جراح احتمال بروز خطرات و عواقب جراحی و نحوه درمان آن ها را بررسی می کند.

دکتر علی میرصادقی
دكتر علي ميرصادقي متخصص جراحی عمومی و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دارای 22 سال سابقه پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر علی میرصادقی
برگرفته از: وبسایت https://www.nhs.uk

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه