جراحی لیفت سینه برای بالا کشیدن سینه ها، رفع افتادگی و بهبود ظاهر آن ها انجام می گیرد. در این مقاله می خواهیم نکاتی را پیرامون روش انجام، دوره ریکاوری و عوارض جراحی لیفت سینه بررسی کنیم.

دروانا:

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی از جمله جراحی های زیبایی است که در آن محل نوک سینه ها تغییر کرده و به نقطه بالاتر در دیواره قفسه سینه منتقل می شود. خانم ها معمولا جراحی لیفت سینه را به صورت سرپایی انجام می دهند؛ بدین معنی که نیازی به بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد. جراحی لیفت سینه اغلب در سه ساعت و تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. اصولا این عمل در افرادی ضرورت دارد که افتادگی سینه دارند.

بعضی خانم ها همچنین به طور همزمان با جراحی لیفت سینه، پروتز سینه نیز انجام می دهند. جراح پلاستیک گزینه های موجود و روش انجام جراحی لیفت سینه را برای شما شرح می دهد.

جراحی لیفت سینه: سن و شیردهی

شما می توانید جراحی لیفت سینه را در هر سنی بعد از کامل شدن رشد سینه ها انجام دهید. شما همچنین می توانید جراحی لیفت سینه را قبل یا بعد از بارداری انجام دهید. امکان شیردهی بعد از جراحی لیفت سینه وجود دارد هرچند توانایی شیردهی بعد از عمل کمتر می شود.

جراحی لیفت سینه: آمادگی

اولین مرحله در عمل جراحی لیفت سینه مشورت با جراح است. در این مشاوره، در مورد اهداف خود از جراحی لیفت سینه با پزشک صحبت کنید. اگر می خواهید ایمپلنت سینه را به همراه جراحی لیفت سینه انجام دهید، در مورد اندازه و شکل سینه های خود با پزشک مشورت کنید.

پزشک وضعیت سلامتی شما را در نظر می گیرد و گزینه های موجود را شرح می دهد. جراح همچنین توضیحاتی پیرامون روش مورد استفاده در جراحی لیفت سینه، خطرات و دوره ریکاوری آن ارائه می دهد. عوارض جراحی لیفت سینه نسبتا نادر هستند. مهم ترین عوارض جراحی لیفت سینه خونریزی، عفونت و بروز اسکار هستند. جراح دستورالعمل هایی را برای کاهش خطر بروز عوارض جراحی لیفت سینه توصیه می کند. این دستورالعمل ها شامل ترک سیگار، عدم مصرف داروهایی که خطر خونریزی را بیشتر می کنند و در صورت لزوم مصرف آنتی بیوتیک ها می باشند. قبل از عمل، فتوگرافی - آزمایشات لازم و مشاوره در صورت لزوم درخواست می شوند.

شما همچنین باید برنامه ریزی برای دوره ریکاوری داشته باشید. برای مثال، شما باید برای 4-6 هفته بعد از عمل جراحی لیفت سینه از بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید. و سوتین سینه را به مدت 4 هفته بایستی استفاده نمایید.

جراحی لیفت سینه: روش انجام

شما ممکن است جراحی لیفت سینه را در بیمارستان، مرکز جراحی سرپایی انجام دهید. برای انجام جراحی لیفت سینه، متخصص بیهوشی، جراح و پرستار فعالیت دارند. در جراحی لیفت سینه، جراح ابتدا طراحی عمل را با مارکر روی سینه انجام می دهد. سپس، شما به اتاق عمل برده می شوید و برای عمل جراحی لیفت سینه تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید. روش های متعددی جهت لیفت سینه وجود دارد.

طی جراحی لیفت سینه، جراح پوست اضافی را برمی دارد و بافت سینه را به سمت بالا در موقعیت مناسب می کشد. اگر شما پروتز سینه را به همراه جراحی لیفت سینه انجام می دهید، جراح پروتز را وارد کرده و بعد عمل لیفت سینه را انجام می دهد.

جراحی لیفت سینه: بعد از جراحی

در مراجعه بعدی شما بعد از جراحی لیفت سینه، جراح پانسمان را خارج می کند. در ملاقات بعد از جراحی لیفت سینه، پزشک رنگ و خون رسانی به نوک سینه را معاینه می کند. بعد از عمل جراحی لیفت سینه، شما ممکن است برای چند روز احساس ناراحتی داشته باشید. پزشک معمولا پوشیدن یک لباس زیر یا لباس مخصوص (گن سینه) را در دوره ریکاوری بعد از جراحی لیفت سینه توصیه می کند. در هفته اول بعد از جراحی لیفت سینه، به مصرف داروهای ضد درد نیاز دارید.

اگر شما پروتز سینه را به طور همزمان با جراحی لیفت سینه انجام داده اید، مراقب بروز عوارض در قفسه سینه باشید. ظرف دو تا سه هفته بعد از جراحی لیفت سینه، بخیه ها جذب می شوند. اندازه و شکل سینه ها در طول زمان بعد از جراحی لیفت سینه بهبود می یابند.

در دوره ریکاوری بعد از جراحی لیفت سینه، این که فعالیت های خود را طبق دستورات پزشک تنظیم کنید و بروز عوارض جانبی را سریعا به پزشک گزارش دهید، بسیار اهمیت دارد. احتمال از دست رفتن حس نوک سینه ها یا پوست سینه بعد از جراحی لیفت سینه بسیار نادر است.

جراحی لیفت سینه: نیاز به جراحی بعد از برداشت پروتز

ممکن است بعد از برداشت پروتز سینه به انجام جراحی لیفت سینه نیاز باشد.

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دكتر علي ابراهيمي فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی ابراهیمی دانشیار گروه جراحی پلاستیک و زیبایی، فک و صورت وجراحی میکروسکوپی دانشگاه می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر علی ابراهیمی
برگرفته از: وبسایت https://www.webmd.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه