واکسیناسیون کودکان باید بر اساس جدیدترین برنامه واکسیناسیون کشوری صورت پذیرد. با مراجعه به مراکز بهداشتی می توانید برنامه واکسن کودکان را دنبال کرده و کارت واکسیناسیون دریافت کنید. کارت واکسیناسیون اطفال شامل سابقه ای از واکسن های دریافتی، تاریخ دریافت واکسن و دوز آن می باشد. 

دروانا:

 برنامه واکسیناسیون کودک

 استفاده از واکسن ها در دوران کودکی آن ها را نسبت به ابتلا به برخی بیماری های مهلک در امان می دارد. در ادامه نکاتی که شما باید در مورد برنامه واکسیناسیون کودک و جدول زمانبندی واکسیناسیون کودکان بدانید ارائه می گردد.

با توجه به پیچیدگی برنامه زمانبندی واکسیناسیون کودکان و با توجه به بروز رسانی های مکرری که در مورد آن انجام می شود درک این که چه واکسنی در چه زمانی برای کودک لازم می باشد بسیار ضروری است. باید برای به روز رسانی برنامه واکسن کودکان با پزشک متخصص اطفال در ارتباط باشید.

فرزندم به چه واکسن هایی نیاز دارد و برنامه واکسیناسیون کودک چیست؟

برای پاسخ به این سوال توجه به جدول واکسیناسیون کودک بسیار اهمیت دارد. بر اساس این جداول شما می توانید اطمینان حاصل کنید فرزندتان در مناسب ترین زمان واکسن های ضروری را دریافت خواهد کرد و از ابتلا به بیماری های عفونی در امان خواهد بود. جدول واکسیناسیون کودکان به طور سالانه به روزرسانی می شود. برای دانستن این مطلب که چه واکسنی در حال حاضر برای فرزند شما مورد نیاز است و واکسن بعدی که فرزند شما باید دریافت کند کدام است باید به جدیدترین برنامه واکسیناسیون کشوری توجه داشته باشید.

اگر فرزند شما به اچ آی وی مبتلا باشد باید در مورد روند واکسیناسیون مناسب او با پزشک اطفال مشورت کنید. همچنین اگر مطمئن نیستید که فرزند شما به چه واکسنی نیاز دارد می توانید با پزشک در این مورد صحبت کنید.

چطور می توان برنامه واکسن کودکان را دنبال کرد؟

شما می توانید با مراجعه به مراکز بهداشتی که در نزدیکی شما وجود دارد برنامه سلامت و واکسیناسیون کودکان را دنبال کرده و کارت واکسیناسیون دریافت کنید. کارت واکسیناسیون اطفال شامل سابقه ای از واکسن های دریافتی، تاریخ دریافت واکسن و دوز آن می باشد.  

اگر دوز واکسن در جدول واکسیناسیون کودک از قلم افتاده و یا فراموش شود چه خواهد شد؟

اگر دوز واکسن کودک از قلم بیفتد یا به دلیلی فراموش شود در آن صورت باید بر اساس جدول زمانبندی واکسیناسیون کودک هر چه سریع تر واکسن فراموش شده را پیگیری نمایید.

چطور می توانم از واکسیناسیون مناسب کودک در مدرسه اطمینان حاصل کنم؟

شما در مورد واکسیناسیون مدارس می توانید با مدرسه فرزند خود هماهنگ شوید تا از دریافت واکسن اطمینان حاصل کنید.

برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه