ویتامین دی در نوزاد نقش مهمی در جذب کلسیم و فسفر دارد. کمبود ویتامین دی در نوزادان می تواند سبب بروز نرمی استخوان شود. استفاده از قطره ویتامین d3 راه مناسبی برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین دی در نوزادان می باشد. 

دروانا:

 مکمل ویتامین دی برای کودکان

برای ازریابی نیاز ویتامین دی نوزادان، باید در نظر داشت شیر مادر چه مقدار ویتامین دی مورد نیاز را برای طفل تامین می کند و آیا شیر خشک فرزند شما با ویتامین دی غنی شده است؟

در دستورالعمل انجمن متخصصین کودکان آمریکا در خصوص مصرف مکمل ویتامین دی برای کودکان نکات زیر در مورد مصرف ویتامین دی در نوزاد عنوان شده است:

  • اگر شما به فرزند خود شیر می دهید هر چه زودتر بعد از تولد می توانید 400 واحد بین المللی ویتامین دی مایع را روزانه به نوزاد بدهید. استفاده از ویتامین دی در نوزاد را تا زمانی ادامه دهید که فرزند خود را از شیر بگیرید. پس از آن روزانه حدود یک لیتر شیر فرموله شده با ویتامین دی را به نوزاد خود بدهید یا پس از 12 ماهگی می توانید به فرزندتان شیر گاو دهید.
  • اگر فرزند شما از شیر فرموله شده استفاده می کند، باید به مقدار شیر مصرفی او به طور روزانه توجه کنید. اگر شما به فرزندتان کمتر از یک لیتر شیر غنی شده با ویتامین دی می دهید بهتر است 400 واحد ویتامین دی به صورت قطره ویتامین d3 را برای نوزاد آغاز کنید و باید از زمان تولد فرزند به این نکته توجه داشته باشید. استفاده از قطره ویتامین d3 را تا زمانی ادامه دهید که فرزندتان بتواند روزانه یک لیتر شیر فرموله شده غنی با ویتامین دی استفاده کند.

زمانی که از ویتامین دی خوراکی به فرم قطره ویتامین d3 استفاده می کنید دقت کنید که از مقدار توصیه شده تجاوز نکنید. دستورالعمل همراه با مکمل ویتامین دی را به دقت بخوانید و تنها از قطره چکانی که در درون محصول قرار داده شده است برای مصرف مکمل ویتامین دی استفاده کنید.

ویتامین دی برای کودکان چه موقع لازم خواهد بود؟

در حالی که شیر مادر بهترین منبع مغذی برای نوزادان شیرخوار می باشد اما ممکن است این منبع نتواند به مقدار کافی ویتامین دی در نوزاد را فراهم کند. نوزاد برای جذب کلسیم  و فسفر به ویتامین دی نیاز دارد. کمبود ویتامین دی در نوزادان سبب بروز بیماری نرمی استخوان در او می شود. بیماری نرمی استخوان همانگونه که از نامش مشخص است سبب نرم شدن و تضعیف استخوان ها می گردد. قرار گرفتن در معرض خورشید می تواند منبع خوبی برای تامین ویتامین دی در نوزاد محسوب شود اما باید دقت داشت چنین روشی برای کودکان هرگز توصیه نمی شود. استفاده از مکمل ویتامین دی برای کودکان بهترین راه برای پیگشیری از فقر این ویتامین می باشد.

مادامی که فرزند شما بزرگ تر می شود، شما می توانید غذاهای حاوی ویتامین دی را در رژیم غذایی او بگنجانید. درمان کمبود ویتامین d در کودکان مبتنی بر استفاده از غذاها، ترکیبات غنی شده با ویتامین دی و مکمل های این ویتامین می باشد. اینگونه غذاها می تواند نیاز کودک به ویتامین d را تامین کند. از جمله این موارد می توان به غذاهایی مانند سالمون، زرده تخم مرغ و غذاهای غنی شده اشاره کرد.

اگر شما در مورد نیاز فرزند خود به استفاده از مکمل ویتامین دی سوال یا نگرانی در ذهن دارید می توانید آن را با متخصص اطفال مطرح کنید. می توایند با مشورت پزشک دوز مصرف این ویتامین برای کودکان را تعیین کنید.

برگرفته از: وبسایت https://www.mayoclinic.org
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه