مزایای تغذیه با شیر مادر برای کودک شامل محافظت در برابر عفونت ها و بیماری هایی چون آسم، کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد و کاهش خطر سرطان های سینه و تخمدان است.

دروانا:

منتشر شده در 1 فوریه 2019

مزایای تغذیه با شیر مادر بسیار وسیع هستند. مزایای تغذیه با شیر مادر برای کودک شامل محافظت در برابر عفونت ها و بیماری هایی چون آسم و همچنین کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد است. همچنین احتمال ابتلا به چاقی در نوزادانی که برای شش ماه از شیر مادر تغذیه می کنند کمتر است. مزایای تغذیه با شیر مادر برای مادران کاهش خطر سرطان های سینه و تخمدان است.

تغذیه با شیر مادر مزایای اقتصادی نیز به دنبال دارد؛ در این صورت خریداری شیر خشک کاهش می یابد. کاهش میزان شیوع بیماری ها در نوزادان به معنی کاهش هزینه های درمانی است. یک مطالعه تخمین زده است که هزینه مراقبت از نوزادان می تواند به اندازه دو سوم کاهش پیدا کند زمانی که تغذیه با شیر مادر انجام می گیرد.

تغذیه با شیر مادر یک مزیت دیگر نیز دارد. شیر مادرانی که خود مواد غذایی متنوعی مصرف می کنند کودکان آن ها را در معرض طعم های گوناگون قرار می دهد. به همین دلیل نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند تمایل بیشتری به خوردن غذاهای جدید دارند. تمام نوزادان باید برای حدود شش ماه تغذیه با شیر مادر داشته باشند و سپس حداقل تا یک سالگی شیر مادر را به همراه غذاهای دیگر مصرف کنند.

تعداد مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند در حال افزایش است. برای مثال، در حدود 83 درصد از مادران شیردهی را آغاز کرده اند و نزدیک به 47 درصد از نوزادان برای سه ماه شیر می خورند.

برخی عوامل ممکن است مانعی برای تغذیه با شیر مادر باشند. این عوامل شامل نبود حمایت خانواده، اطلاعات ناکافی و نبود امکانات مورد نیاز در محل کار هستند. 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه