باکتری ها موجود در شیر خشک و شیر مادر ممکن است مشابه به نظر آیند اما عملکرد یکسانی ندارند.

دروانا:

منتشر شده در مجله طب طبیعی- 12 نوامبر 2018

طبق گزارش محققین شیر مادر و شیر خشک هر دو رشد نوع مشابهی از باکتری های سیستم گوارشی نوزاد را تحریک می کنند اما باکتری هایی که تحت تاثیر هر یک از این دو نوع شیر رشد می کنند به گونه ای متفاوت عمل می نمایند. این تفاوت ها تاثیراتی بر روی سلامتی نوزادن دارند که در حال حاضر مشخص نیستند.

باکتری های مفید مجاری گوارشی نقش مهمی در دفع باکتری های عامل بیماری ایفا می کنند، متابولیسم و تولید بسیاری از ویتامین ها و آمینو اسیدها را تحت تاثیر قرار می دهند.

گوتام دنتس، استاد آسیب شناسی و ایمونولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس اظهار می دارد که تولید کنندگان شیر خشک مرتبا در حال تغییر ترکیبات هستند و در تولید ترکیب مناسب از باکتری ها بسیار موفق بوده اند. اما تقریبا تمام مطالعات تا به امروز بر روی شناسایی باکتری ها متمرکز بوده اند نه نحوه عملکرد آن ها. چیزی که ما در اینجا دریافته ایم این است که باکتری ها ممکن است مشابه به نظر آیند اما عملکرد یکسانی ندارند. در این مطالعه، محققین دی ان ای باکتری های روده ای را از 30 نوزاد متولد شده آنالیز کردند. آن ها این کار را به صورت ماهانه از زمانی که نوزادان متولد شدند تا زمانی که به سن 8 ماهگی رسیدند انجام دادند.

هدف از تولید تمام شیر خشک ها این است که بیشترین شباهت را به ترکیب شیر مادر داشته باشند. از لحاظ نوع باکتری های موجود هر دو نوع شیر مشابه هستند اما از لحاظ پتاسیل ژنتیکی که هر یک دارند با هم متفاوت هستند. متفاوت بودن به معنی مضر بودن باکتری ها نیست اما ما باید از پیامدهای این تفاوت ها بر روی سلامتی آگاه باشیم.

 

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه