آنفلوانزا یک عفونت ویروسی تنفسی است که به کمک واکسن قابل پیشگیری است. مطالعه جدید نشان می دهد که دریافت سالانه واکسن آنفلوانزا تزریقی در کودکان مبتلا به آسم ضروری است. دریافت واکسن آنفلوانزا تزریقی یک راه آسان برای محافظت از افراد مبتلا به بیماری آسم در برابر عواقب خطرناک ناشی از بیماری آنفلوانزا است.

 دروانا:

منتشر شده در مجله کودکان- 4 جون 2018

مطالعه جدید نشان می دهد که دریافت سالانه واکسن آنفلوانزا تزریقی در کودکان مبتلا به آسم ضروری است.

دکتر فرانکین دوکرم پروفسور داشنگاه مونترال اظهار می دارد که ما اکنون می دانیم که اگر کودکان مبتلا به بیماری آسم به بیماری آنفلوانزا مبتلا شوند، خطر این که امکان درمان اورژانسی یک حمله آسمی از دست برود، بالا می رود. خطر عدم درمان موفق حمله آسمی در کودکان مبتلا به آنفلوانزا 40 درصد است؛ این میزان در کودکانی که به این عفونت دچار نیستند 18 درصد است.

آسم یک بیماری مزمن در راه های های هوایی است.

کودکان در زیر سن مدرسه هستند به طور خاص در صورت ابتلا به آنفلوانزا ممکن است در بیمارستان بستری شوند.

چیزی که اهمیت دارد این است که این کودکان باید واکسن آنفلوانزا تزریقی را به طور سیستماتیک دریافت کنند.

برای این مطالعه، محققین 1000 کودک مبتلا به آسم را که حمله های متوسط تا شدید آسمی در آن ها در اورژانس پنچ بیمارستان کانادا درمان شده بود، مورد بررسی قرار دادند. آن ها همچنین سواب هایی که از بینی کودکان گرفته بودند را برای وجود ویروس آنفلوانزا یا سایر ویروس های تنفسی مورد بررسی قرار دادند.

در حدود تست ها برای وجود یک عفونت ویروسی مثبت بودند. اما زمانی که درمان استاندارد حمله آسمی مورد استفاده قرار می گرفت – کورتیکواستروئید های خوراکی و برونکودیلاتورهای استنشاقی- 19 درصد از کودکان مبتلا به آسم به این داروها پاسخ ندادند.

کودکان آسمی که به عفونت آنفلوانزا یا عفونت های ویروسی مشابه آن مبتلا بودند، 37 درصد خطر بیشتری برای پاسخ ندادن به درمان حمله آسمی در مقایسه با 13 درصد در کودکانی که به ویروس مبتلا نبودند، داشتند.

مطالعه نشان داد که احتمال عدم موفقیت در درمان آسم همچنین در کودکان مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی بیشتر است. اما رینوویروس انسانی –ویروس عامل سرماخوردگی های شایع- اثر گذاری درمان حمله آسمی را کاهش نمی دهد.

محققین افزودند که دریافت واکسن آنفلوانزا تزریقی یک راه آسان برای محافظت از افراد مبتلا به آسم در برابر عواقب خطرناک ناشی از آنفلوانزا است.

"آنفلوانزا یک عفونت ویروسی تنفسی است که به کمک واکسن قابل پیشگیری است. با فرض این که واکسن آنفلوانزا تا 50 درصد موثر خواهد بود، این دلیلی برای عدم دریافت واکسن آنفلوانزا در کودکان مبتلا به آسم قبل از شروع فصل آنفلوانزا نیست." کارولین کواچ، استادیار میکروبیولوژی و بیماری های عفونی در دانشگاه مونترال.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه