مطالعه ای جدید نشان می دهد که سوء تغذیه کودکان در ابتدای کودکی، احتمال از دست دادن شنوایی در بزرگسالی را افزایش می دهد.

 دروانا:

منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا- 5 مارچ 2018

محققین از دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز در نپال شنوایی 2200 جوان را که در دوران کودکی در مطالعه تغذیه شرکت داشته اند، مورد آزمایش قرار دادند.

علت از دست دادن شنوایی

آن هایی که در سنین قبل از مدرسه دچار سوء تغذیه در کودکان بوده اند احتمال خطر از دست دادن شنوایی در 16 سال آینده تقریبا دو برابر بیشتر از افرادی است که در تغذیه دوران کودکی مناسبی داشته اند.

یافته ها نشان می دهند که بهبود تغذیه کودکان در آسیای جنوبی می تواند به پیشگیری از ناشنوایی که بیش از 116 میلیون جوان را در این منطقه تحت تاثیر قرار می دهد، کمک کند.

از دست دادن شنوایی چهارمین دلیل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است. حدود 80 درصد از مردم مبتلا به ناشنوایی در کشور هایی با سطح درآمد پایین یا متوسط زندگی می کنند.

کیت وست جونیور استاد سلامت بین المللی در دانشگاه در گزارشی در روزنامه هاپکینز اظهار داشت یافته های ما باید به از دست دادن شنوایی به عنوان یک فشار عمیق در سلامت عمومی کمک کند و یکی از آن ها مداخلات تغذیه ای در اوایل کودکی است که به پیشگیری کمک می کند.

یافته ها نه تنها برای مناطق کم منابع نپال، بلکه برای بسیاری از آسیای جنوبی نیز مهم هستند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه