یک بررسی ملی نشان می دهد در صورت عدم دریافت راهنمایی از یک دندانپزشک، والدین آمریکایی تمایل چندانی به مراقبت از دندان های کودک خود در سال های اولیه زندگی نشان نمیدهند.

 دروانا:

منتشر شده در 17 فوریه 2018

نظر سنجی از 790 پدر و مادر که حداقل یک کودک 5 ساله یا کوچکتر دارند نشان داد یک ششم از آن ها که مشاوره دندان پزشکی کودکان را از یک ارائه دهنده مراقبت بهداشتی دریافت نکرده اند، فکر می کنند که کودکان نیازی به ویزیت دندانپزشک تا سن 4 سالگی و بزرگ تر ندارند.

اما آکادمی کودکان و انجمن دندانپزشکی آمریکا مراجعه به داندانپزشک را از حدود 1 سالگی؛ زمانی که اولین دندان کودک ظاهر می شود توصیه می کنند.

دکتر سارا کلارک، مدیر کل بیمارستان کودکان C.S.Mott در دانشگاه میشیگان می گوید ملاقات با دندانپزشک در سالهای اولیه زندگی، بخشی ضروری از مراقبت از سلامتی کودکان است.

این ملاقات ها برای تشخیص و درمان پوسیدگی دندان در کودکان مهم هستند و همچنین یک فرصت با ارزش برای آموزش والدین در مورد جنبه های کلیدی بهداشت دهان به حساب می آیند.

نظرسنجی نشان داد وقتی والدین یک راهنمایی واضح از پزشک یا دندانپزشک کودک دریافت می کنند، آن ها درک می کنند که اولین مراجعه به دندانپزشکی باید در سال اول زندگی کودک اتفاق بیافتد. بدون این راهنمایی، بعضی از والدین برای مشاوره دندانپزشکی به خانواده یا دوستان خود مراجعه می کنند. همان طور که توصیه ها تغییر می کنند، آن ها ممکن است اطلاعات منسوخ شده را بشوند و کودک خود را در زمان مناسب به دندانپزشک نبرند.

متاسفانه، بیش از نیمی از والدین راهنمایی را از پزشک کودک و یا یک دندانپزشک در مورد زمان آغاز مراجعه کودک به دندانپزشک دریافت نمی کنند.

طبق نظرسنجی، در میان پدر و مادرهایی که راهنمایی از پزشک یا دندانپزشک نمی گیرند تنها 35 درصدشان فکر می کنند که ویزیت دنداپزشک باید از سن 1 سالگی یا کمتر برای کودک آغاز شود.

60 درصد از والدین گفته اند که فرزندشان توسط دندانپزشک معاینه شده است و 79 درصد از آن ها گفته اند که ملاقات با دندانپزشک کاری ارزشمند است.

در میان 40 درصدری که فرزند آن ها توسط دندانپزشک معاینه نشده است، دلایل رایج برای عدم مراجعه شامل این موارد بوده است:

  • کودک به اندازه کافی بزرگ نشده است (42 درصد).
  • دندان های کودک سالم است (25 درصد).
  • کودک از دندانپزشک می ترسد (15 درصد).
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه