یک مطالعه جدید بیان می کند که سکته مغزی در نوزادان موجب عوارض سکته مغزی در بلند مدت مانند آنچه در بزرگسالان اتفاق می افتد، نمی شوند.

 دروانا:

منتشر شده در 17 فوریه 2018

محققان از مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون دریافتند که افرادی که دچار سکته مغزی در نوزادی شده اند که طرف چپ مغز (بخشی که کنترل زبان را بر عهده دارد) در آن ها آسیب دیده است، از نیمکره طرف دیگر مغز خود برای سخن گفتن استفاده می کنند.

الیزا نیوپورت مدیر مرکز پلاستیک و بازیابی مغز در جورج تاون و شبکه ملی توانبخشی MedStar. می گوید سخن گفتن در آن ها خوب و نرمال است. سکته مغزی در نوزادان از هر 4000 نوزاد در یک نوزاد کمی قبل، در حین و یا بعد از تولد رخ می دهد.

مطالعه بر روی 12 نفر در سنین 12-25 که همه آن ها در نوزادی سکته مغزی نیمکره چپ را تجربه کرده بودند، انجام شد.

یافته ها چگونگی تغییر پذیری مغز در نوزادان را مشخص می کنند. تصویر برداری نشان می دهد که کودکان بالای 4 سال می توانند پردازش زبان را در هر دو نیمکره مغز انجام دهند. حال فعالیت ها تقسیم می شوند: نیمکره چپ جملات و نیمکره راست احساسات زبان را پردازش می کنند. ما معتقدیم محدودیت های بسیار مهمی برای انجام فعالیت ها وجود دارد.

نواحی بسیار اختصاصی در مغز وجود دارند که بسته به فعالیت خاص بخش آسیب دیده مغز، وظیفه آن را به عهده می گیرند. هر عملکردی- مانند زبان یا مهارت های فضایی- دارای یک منطقه خاص است که می تواند در صورتی که قسمت اصلی مغز آن آسیب دیده باشد، وظیفه آن قسمت را به عهده گیرد.

دکتر نیوپورت این مطالعه را یک کشف بسیار مهم که می تواند نتایجی را در توانبخشی بزرگسالان بازمانده از سکته مغزی داشته باشند، معرفی می کند.

تحقیق ارائه شده در جلسات به عنوان تحقیق مقدماتی در نظر گرفته شده است؛ زیرا به تحقیق دقیق ببیشتری برای انتشار آن در نشریات پزشکی نیاز است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه