محققین کره ای اظهار داشتند که اضافه وزن ناسالم احتمال بروز عفونت های قارچی ناخن پا (که موجب تغییر شکل ناخن ها می شوند) را در فرد تشدید می کند. بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به عفونت انیکومایکوزیس لاغر ماندن و یا در صورت اضافه وزن، کاهش وزن است.

دروانا:

منتشر شده از مجله آکادمی درماتولوژی آمریکا- 23 مارچ 2018

افزایش وزن سلامتی سر تا انگشتان پا شما را به خطر می اندازد.

محققین کره ای اظهار داشتند که اضافه وزن ناسالم احتمال بروز عفونت های قارچی ناخن پا (که موجب تغییر شکل ناخن ها می شوند) را در فرد تشدید می کند.

در واقع، مطالعه بر روی تقریبا 9 میلیون فرد بالغ نشان می دهد که افرادی که چاق هستند احتمال عفونت انیکومایکوزیس قارچی در آن ها بیش از دو برابر بیشتر از افراد لاغر است.

دکتر جی هیون لی، از دانشکده پزشکی دانشگاه کاتولیک کره در سئول می گوید هر گونه افزایش وزن ناسالمی با افزایش خطر عفونت انیکوماکوزیس در ارتباط است.

درماتولوژیست های آمریکایی بیان می کنند که این یافته ها دور از انتظار نیستند.

"من به طور کاملا مشخص عفونت قارچ پا انیکومایکوزیس را در بیماران با وزن بالا، کودکان و بیماران دیابتی بیشتر مشاهده می کنم." دکتر میشل گرین، متخصص پوست در بیمارستان Lenox Hill در شهر نیویورک

او تاکید می کند که عفونت قارچ ناخن پا شیوع بسیار  زیادی دارد. این عفونت می تواند ناتوان کننده باشد؛ زیرا در برخی بیماران قارچ ناخن پا می تواند بسیار دردناک بوده و موجب بروز سایر عفونت ها نیز بشود.

در موارد پیشرفته، درمان اونیکومایکوزیس نیاز به استفاده از تزریقات دارویی دردناک در اطراف بستر ناخن دارد.

دکتر ویکتوریا شارون که جراحی پوست را در Northwell Health در Great Neck شهر نیویورک انجام می دهد، معتقد است که طبق تخمین به دست آمده از برخی مطالعات که بیش از یک چهارم بزرگسالان آمریکایی به عفونت انیکومایکوزیس مبتلا هستند.

در بیشتر موارد، این نوع از قارچ ناخن پا خطرناک نیست و اغلب بدون علامت است و بیماران خود از ظاهر ناخوشایند ناخن های خود احساس نارضایتی دارند.

در مطالعه جدید، تیم تحقیقاتی داده های سلامت چند میلیون نفر کره ای بالای 20 سال را مورد بررسی قرار دادند. محققین به طور خاص تغییرات ایجاد شده در وزن افراد را در سال های بین 2005-2012 و همچنین شیوع انیکومایکوزیس را در آن ها بررسی کردند.

مطالعه نشان داد که احتمال بروز قارچ ناخن پا با افزایش وزن بالا می رود. در میان افراد لاغر –آن هایی که شاخص توده بدنی شان 18.5 یا کمتر است- تنها 12.5 مورد عفونت قارچی ناخن پا در هر 100 نفر دیده شد.

اما در میان افراد چاق –آن هایی که شاخص توده بدنی شان 30 یا بیشتر بود- شیوع عفونت قارچی ناخن پا به 29.7 مورد در هر 100 نفر (بیش از دو برابر افراد لاغر) افزایش یافته است.

البته، بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به عفونت انیکومایکوزیس لاغر ماندن و یا در صورت اضافه وزن، کاهش وزن است.

دکتر گرین تاکید می کند که راه های موثری برای درمان عفونت قارچی ناخن پا وجود دارد. بهترین درمان زمانی به دست می آید که که سریعا آغاز شود و شما می توانید از داروهای موضعی برای درمان قارچ ناخن پا استفاده کنید.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه