یک تحقیق جدید نشان می دهد که آکنه صورت در هر سنی می تواند از لحاظ عاطفی مخرب باشد و شما در یک افسردگی عمیق قرار دهد.

دروانا:

گزارش شده در مجله پوست بریتانیا- 7 فوریه 2018

منتشر شده در 9 فوریه 2018

ایزابل والراند یک اپیدمیولوژیست در گروه علوم بهداشتی دانشگاه کالگری در کانادا می گوید تحقیق ما نشان می دهد در بیماران مبتلا به آکنه صورت خطر ابتلا به افسردگی در سال اول درگیری با آکنه، 63 درصد بیشتر از افرادی بدون آکنه است. همچنین دریافتیم میزان این خطر تا پنج سال بعد از اولین تشخیص آکنه به طور چشمگیری بالا خواهد ماند.

زندگی با آکنه ممکن است بر حس فرد به ارزش خود تاثیر بگذارد و مردم در تمام سنین و نه فقط نوجوانان که از اجتماع دوری می کنند، در مقابل رنج ناشی از آکنه آسیب پذیر خواهند بود. نتایج ما نشان می دهند که افسردگی در میان افراد مبتلا به آکنه ار تباطی با سن افراد ندارد.

این مطالعه داده های جمع آوری شده در سال های 1986 تا 2012 را مورد آنالیز قرار داد. این داده ها 134000 بیمار دارار آکنه و 1.7 میلیون بیمار بدون آکنه را پوشش می داد.

مطالعه قلبی نشان داد که بیش از یک چهارم افرادی که آکنه دارند با مبارزه با برخی از مسائل سلامت روانی درگیر هستند.

مطالعه جدید مشخصه های مختلف بیمار ار مورد مشاهده قرار داد. برای پیگیری 15 ساله بیماران، دریافتند که در افرادی که به آکنه دچار می شوند 15 درصد و افراد بدون آکنه 12 درصد احتمال ابتلا به افسردگی بالینی وجود دارد.

در هر حال این افزایش خطر تنها در پنج سال اول بعد از تشخیص آکنه مشهود است و اینکه آکنه به خودی خود می تواند خطر افسردگی را بالا ببرد در این مطالعه به اثبات نمی رسد.

بنابراین در می یابیم که نگرانی های سلامت روحی در افراد مبتلا به آکنه باید جدی گرفته شوند و درمان افسردگی برای این بیماران در اولین فرصتی که لازم است، باید آغاز گردد.

دکتر ویتنی بو مدیر پزشکی پوست، زیبایی شناسی و سلامتی در مرکز پوست در شهر نیویورک می گوید او هر روز شاهد آسیب های فیزیکی و عاطفی ناشی از آکنه است. این بیماری می تاوند اثرات مخربی را بر اعتماد به نفس فرد داشته باشد و ایجاد تحولی مثبت که منجر به درمان آکنه به طور موثر گردد در واقع دلیلی برای ورود من به رشته پوست بود.

مشکلات پوستی فقط محدود به پوست نیستند. در واقع، پوست و مغز دقیقا با هم در ارتباط هستند و ما به عنوان متخصصین پوست باید بیماران را در یک مسیر همه جانبه و جامع ارزیابی کنیم اگر واقعا میخواهیم بهترین درمان را انتخاب کنیم.

سالهاست که بیمارام نزدیک شده ام و علاوه بر معاینه پوستی در مورد میزان استرس آن ها، الگو خواب و روش های مقابله پرسیده ام.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه