بخش ایمن سازی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری و انجمن کودکان آمریکا برنامه زمانی ایمن سازی کودکان و نوجوانان در برابر بیماری هپاتیت بی، پاپیلوما ویروس انسانی، بیماری اوریون و آنفولانزا در سال 2018 را منتشر ساخت.

دروانا:

منتشر شده از مجله پدیاتریکس- 6 فوریه 2018

گزارش شده در مد اسکیپ

برنامه به روز شده، در مورد استفاده از یک دوز سوم و اختیاری واکسن اوریون در طی شیوع بیماری اوریون راهنمایی را ارائه میدهد.

این برنامه همچنین زمان دریافت واکس هپاتیت بی در نوزادان تازه متولد شده و این که آیا کودکان نیازی به دریافت دوز دوم یا سوم واکسن ویروس پاپیلوما انسانی دارند یا خیر را مشخص می کند.

افزایش شیوع اوریون

میزان شیوع بیماری اوریون در سال های اخیر خصوصا در محیط های بسته همچون دانشگاه ها و زندان ها افزایش زیادی یافته است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، تعداد موارد در 2 سال گذشته بیشترین تعداد در یک دهه اخیر بوده است.

به منظور افزایش تیتر آنتی بادی ها در شیوع بیماری اوریون، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری بر اینکه ممکن است در شرایطی خاص افرادی که دو دوز از واکسن سرخک سرخجه اوریون را دریافت کرده اند دوز سوم را نیز دریافت کنند.

دکتر کدی میسنر مدیر بیماری های عفونی کودکان در مرکز پزشکی توفتس در بوستون به ارائه دهندگان واکسن یادآوری می کند که تعیین اینکه چه کسی باید یک دوز سوم واکسن سرخک سرخجه اوریون را دریافت کند، ابتدا باید توسط متخصصین بهداشت عمومی تایید شود و به دنبال آن نظارت کارکنان مراکز مراقبت سلامت صورت گیرد.

این که مردم بدادند که کارکنان مراکز مراقبت سلامت نمی توانند تایید کننده دریافت دوز سوم واکسن سرخک سرخجه اوریون باشند، بسیار اهمیت دارد.

زمان واکسن هپاتیت بی برای نوزادان

برنامه زمان بندی سال جاری اطلاعات جدیدی را در مورد تجویز اولین دوز از سه دوز واکسن هپاتیت بی در 24 ساعت اول بعد از تولد برای هر نوزادی که نارس نیست (حداقل وزن 2 کیلوگرم) ارائه داد.

دکتر میسنر توضیح می دهد که طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، هر ساله 1000 مورد احتمالی بیماری هپاتیت بی قابل پیشگیری در میان نوزادان متولد شده در ایالات متحده وجود دارد. این موارد ممکن است ناشی از سوء تفسیر غربالگری مادر یا بروز اشتباه در زمانی است که آزمایشات یک مادر مثبت است باشند، اما این اطلاعات به درستی ثبت نمی شوند و به دست متخصص اطفال نمی رسند.

زمانی که این اطلاعات به اشتباه تفسیر و تشخیص داده می شوند، پزشک اطفال نیز تجویز درستی برای دریافت واکسن هپاتیت بی نخواهد داشت.

دکتر میسنر می گوید این تغییر به منظور یک شبکه ایمنی طراحی شده است. عفونت هپاتیت بی یک بیماری بسیار مخرب برای یک نوزاد است. یک سوم از این کودکان در اثر سیروز کبدی و یا سرطان کبد دچار مرگ پیش از موعد می شوند؛ در حالی که این بیماری قابل پیشگیری است.

کودکانی که در زمان تولد وزن کمتر از 2 کیلوگرم داشته اند پاسخ مناسبی به واکسن نمی دهند، به همین دلیل توصیه می شود که تا زمانی که از بیمارستان ترخیص شوند و یا به سنی برسند که بتوانند پاسخ ایمنی محافظتی ایجاد کنند، منتظر بمانیم.

برای واکسن آنفولانزا خیلی دیر نیست

توصیه های موجود برای دریافت واکسن آنفولانزا تغییری نداشتند: تمام کودکان 6 ماهه و بزرگتر باید واکسینه شوند.

طبق گفته دکتر میسنر، در سال جاری واکسن آنفولانزا ممکن است 30-40 درصد بر روی آنفولانزا ناشی از گونه H3N2 (گونه رایج در سال 2018) موثر خواهد بود.

برای واکسن آنفلوآنزا خیلی دیر نیست. حتی اگر این واکسن به آن اندازه که ما فکر می کنیم خوب نباشد، این بهترین مداخله در دسترس است. برای 60 درصد از افرادی که علی رغم دریافت واکسن به آنفولانزا مبتلا می شوند، احتمال ابتلا به بیماری خفیف تر در مقایسه با حالتی که واکسینه نشده اند وجود دارد.

نرخ واکسیناسیون HPV پایین است

مشکلی که همچنان ادامه پیدا می کند مصرف پایین واکسن پاپیلوما ویروس انسانی است که شامل 50 درصد در مردان و 60 درصد در خانم ها است.

" ما می خواهیم این آمار را بالا ببریم؛ چرا که هر ساله 31000 مورد از سرطان های ناشی از این ویروس مانند سرطان گردن رحم در خانم ها و سرطان دهانی- حنجره ای در مردان در آمریکا گزارش می شود. تعداد زیادی از این سرطان ها با تجویز واکسن پاپیلوما ویروس انسانی قابل پیشگیری است." دکتر میسنر

در حال حاضر قبل از 15 سالگی به دو دوز از این واکسن نیاز است. بعد از 15 سالگی این به سه دوز افزایش می یابد.

حداقل 80 درصد از جمعیت در طول زندگی خود به یکی از گونه های پاپیلوما ویروس انسانی مبتلا می شوند. بنابراین اگر شما می توانید از ابتلا پسر یا دختر خود به سرطان جلوگیری کنید، دشوار است بفهمید که چرا والدین برای آن شتاب نمی کنند.

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه