سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز ورود به بازار را برای اولین دستگاه شوک موج به منظور درمان زخم های پای دیابتی صادر کرد. اثر گذاری آن به کمک آزمایشات بالینی بررسی شده است که البته مصرف آن عوارضی را نیز به دنبال خواهد داشت.

دروانا:

منتشر شده در مد اسکیپ – 28 دسامبر 2017

سیستم درما پیس یکی سیستم خارجی شوک موج است که به کمک پالس های انرژی به طور مکانیکی زخم ها را تحریک می کند. این دستگاه برای بیماران 22 سال به بالا که دارای زخم های عمیق (به اپی درم درم تاندون و کپسول رسیده اند اما به استخوان نرسیده اند) و مزمن (بیش از 30 روز) که طولی بیش از 16 سانتی متر مکعب ندارند استفاده می شود.  این دستگاه به همراه روش مراقبتی استاندارد برای زخم ها ی دیابتی به کار می رود.

آزمایشات بالینی حمایت کننده از این تاییدیه بر روی 336 نفر از بیماران که دیابت و زخم های دیابتی در آنها به خوبی و یا بسیار محدود کنترل شده است انجام گرفته است. همه پانسمان های مرطوب به خشک دریافت کرده اند و یا پوست آسیب دیده از زخم آن ها جدا شده و به طور اتفاقی تحت درمان با سیستم درما پیس و یا امواج شوک شام قرار گرفته اند.

میزان بسته شدن زخم در 24 هفته پس از یک تا هفت درمان، 44٪ با سیستم درمان پیس در مقایسه با 30٪ در درمان شام بود.

درد هنگام استفاده از دستگاه، کبودی و بی حسی، میگرن، بیهوشی، عفونت زخم، تهوع، سلولیت و استئومیلیت و تب از جمله عارضه های شایع در استفاده از دستگاه درمان زخم های دیابتی هستند.

سازمان غذا و و دارو به کمک مسیر بازبینی دی نوو این دستگاه ها را مورد بازبینی قرار دارد که دستگاه هایی با خطر کم تا متوسط را نشان می دهد که هنوز دستگاهی برای مقایسه آن ها در بازار موجود نیست. حال، دستگاه های مشابه در آینده می توانند از طریق فرایند 510(k) همبستگی قابل توجهی با این محصول جدید نشان دهند.

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه