بیماری زرد زخم نوعی عفونت باکتریایی پوستی شایع می باشد که با توجه به احتمال ایجاد سویه های مقاوم به درمان، در حال حاضر درمان های موضعی موثری برای این بیماری وجود ندارد. داروی Ozenoxacin اخیرا از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان موضعی زرد زخم تایید شده و انتظار می رود این دارو در اوایل سال 2018 به بازار عرضه شود.

دروانا:

سازمان غذا و داروی آمریکا کرم Ozenoxacin یک درصد را برای درمان زرد زخم در بیماران دو ماه به بالا تایید کرد. کرم Ozenoxacin نوعی داروی آنتی میکروب کینولونی می باشد که دو بار در روز به مدت پنج روز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته تئودور روزن متخصص پوست در مرکز پزشکی Baylor College در آمریکا، زرد زخم نوعی عفونت پوستی باکتریایی و بسیار شایع می باشد که میلیون ها کودک و فرد بالغ را سالانه تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به اثربخشی مثبت داده ها، نگرانی ها در مورد افزایش نرخ مقاومت MRSA و مقاومت به درمان های فعلی، می توان این دارو را به عنوان درمانی موثر ارائه داد.

زرد زخم نوعی عفونت باکتریایی شایع می باشد که 10 درصد بیماری های پوستی در کلینیک های اطفال ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص می دهد.

تایید این دارو به دنبال کارآزمایی بالینی انجام گرفت که به صورت تصادفی و دو سویه کور انجام شده بود. در این بررسی 877 بیمار دو ماهه و بالای دو ماه وجود داشتند که به زرد زخم مبتلا بودند. داروی Ozenoxacin در مقایسه با داروی پلاسبو نتایج بهتری را نشان داد.

در پایان درمان 90.8 درصد بیماران که با ozenoxacin تحت درمان بودند در مقایسه با 69.8 درصد بیماران در گروه پلاسبو نتایج مناسب تری دریافت کردند. محققین نتایج مناسب درمانی را بر اساس ریشه کن شدن عفونت باکتریایی تعریف کردند. داروی Ozenoxacin فعالیت باکتریایی مناسبی را علیه عفونت های ناشی از استافیلوکوک اورئوس و استرپتوکوکوس نشان داد.

بر اساس یافته های بالینی Ozenoxacin داروی بی خطری بود که به خوبی در کودکان و افراد بالغ تحمل گردید و جذب ناچیزی داشت.

Bradley Glassman مسئول اجرایی شرکت دارویی Medimetriks (کمپانی تولید کننده دارو) طی اخباری اظهار داشت ما اعتقاد داریم این کرم موضعی می تواند درمان های قدیمی برای زرد زخم را کنار بگذارد زیرا بیماران ممکن است به عفونت هایی دچار شوند که نسبت به درمان های موضعی مقاوم باشد. توانایی این دارو برای پوشش دادن باکتری های حساس و باکتری های مقاوم مانند MRSA سبب می شود نرخ اثربخشی درمان تقویت شده و بیمار بهبود یابد.

به گفته Glassman انتظار می رود این دارو تا اوایل سال 2018 به بازار عرضه گردد.

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه