داروی Eskata که حاوی محلول هیدروژن پراکساید می باشد با توجه به تحقیقاتی بالینی که انجام گرفته به عنوان اولین داروی موضعی موثر برای درمان بیمارانی معرفی شده است که به ضایعات پوستی برجسته کراتوز سبورئیک مبتلا هستند.

دروانا:

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی Eskata را برای درمان کراتوز سبورئیک تایید کرد. این دارو اولین محلول موضعی با غلظت بالایی از هیدروژن پراکساید می باشد.

کراتوز سبورئیک توده های غیر سرطانی پوستی می باشند که بیش از 83 میلیون فرد آمریکایی بالغ را تحت تاثیر قرار داده است. این توده ها با افزایش سن دچار افزایش در سایز و تعداد می شوند. بنا به گفته کمپانی تولید کننده دارو این شرایط در مقایسه با آکنه، پسوریازیس و روزاسه شایع تر می باشد.

نیل واکر مدیر عامل شرکت Aclaris (کمپانی تولید کننده دارو) طی اخباری عنوان کرد برای اولین بار با تایید داروی Eskata بیماران می توانند به محلول موضعی دسترسی داشته باشند که از سوی سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته است. به این ترتیب امکان درمان غیر تهایجمی برای بیماران فراهم می آید.

Eskata محلول وزنی/وزنی 40% هیدروژن پراکساید می باشد که مستقیما با استفاده از اپلیکاتور روی ضایعات پوستی برجسته کراتوز سبورئیک استفاده می شود.

به گفته دکتر Shanler مسئول علمی کمپانی تولید کننده، Eskata می تواند توده های برجسته کراتوز سبورئیک را بدون ایجاد برش، سوزش یا فریز کردن پوست از بین ببرد. ما معتقدیم Eskata می تواند برای بیمارانی مفید باشد که از ظاهر ضایعات برجسته کراتوز سبورئیک رنج می برند. مخصوصا زمانی که توده ها در محل های قابل رویت مانند صورت یا گردن ایجاد شده باشد و یا این که بیماران به دنبال درمان بی خطر یا موثری می گردند.      

اثربخشی و بی خطر بودن داروی Eskata برای درمان کراتوز سبورئیک در دو کارآزمایی بالینی با سه فاز تحقیقی اثبات شده است. به گفته کمپانی تولید کننده بیمارانی که درمان را با Eskata آغاز کرده بودند بعد از درمان بهبودی و رفع کامل ضایعات پوستی را تجربه کردند و این در مقایسه با بیمارانی به دست آمد که از پلاسبو استفاده کرده بودند. 

Eskata در فاز تحقیاتی به خوبی تحمل گردید. شایع ترین عوارض جانبی این دارو عبارت بود از خارش، گزش، تورم، قرمز شدن و پوسته پوسته شدن در محل استفاده. اطلاعات کامل این داروها به صورت آن لاین در دسترس می باشد.

با توجه به ارزیابی که از سوی انجمن متخصصین پوست آمریکا انجام شده است نیاز برای یافتن درمانی موثر برای درمان کراتوز سبورئیک وجود دارد. داروی Eskata می تواند به عنوان اولین انتخاب دارویی موضعی برای کراتوز سبرئیک محسوب گردد.

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه