ملانوما یکی از مرگ بارترین سرطان ها می باشد. عمده ترین روش درمان ملانوما انجام جراحی می باشد. یافته های جدید نشان می دهد صرف نظر از مرحله پیشرفت ملانوما به هنگام تشخیص، به تاخیر انداختن درمان می تواند نتایج مرگ باری را در بیماران همراه داشته باشد.

دروانا:

تاخیر در برداشت ضایعات ملانوما حتی به اندازه یک ماه نیز می تواند مرگبار باشد

ملانوما سرطان پوستی مرگباری است که در صورت درمان به موقع می تواند احتمال زنده ماندن بیمار را افزایش دهد.

محققین داده های بیش از 153000 آمریکایی بالغ را مورد آنالیز قرار دارند که در سال های 2004 تا 2012 تشخیص ملانوما در مورد آن ها داده شده بود. به هنگام تشخیص، مرحله بیماری این افراد بین 1 تا 3 بود.

صرف نظر از مرحله بیماری، آن هایی که بیش از 90 روز برای انجام جراحی صبر کردند بیشتر با مرگ ناشی ملانوما رو به رو شدند.

به تاخیر انداختن جراحی برای بیش از 29 روز منجر به کاهش درصد زنده ماندن بیمارانی گردید که در مرحله یک بیماری ملانوما قرار داشتند.

بیمارانی که درمان خود را به تاخیر انداختند بیشتر مردان میانسالی بودند که به سایر مشکلات بهداشتی درمانی دیگری دچار بودند.

این تحقیق که در کلینیک کلیولند انجام شده اخیرا به صورت آنلاین در ژورنال انجمن درماتولوژی آمریکا منتشر گردیده است.

به گفته دکتر Brian Gastman متخصص جراح در کلینیک کلیولند واقع در اوهیو زمان ایده آل برای درمان ملانوما (درمان عمدتا با استفاده از جراحی انجام می شود) تا به امروز چندان مشخص نشده است. ما شاهد بودیم کسانی که درمان ملانوما در مرحله یک را به مدت سی روز به تاخیر می انداختند با نتایج درمانی ضعیفی رو به رو شدند. دانستن زمان مناسب برای انجام جراحی به منظور برداشت ضایعات ملانوما سبب می شود شانس زنده ماندن افراد بیمار افزایش یابد.

ملانوما در کشور آمریکا رو به افزایش است. انتظار می رود در سال جاری نزدیک به 162000 مورد ابتلای جدید وجود داشته باشد.

انجمن درماتولوژی آمریکا اصرار دارد تا افراد به طور مرتب پوست خود را به لحاظ وجود تغییرات و لکه های مشکوک بازبینی کنند. مخصوصا اگر این ضایعات با خونریزی و یا خارش همراه باشد. خال هایی که قرینه نیستند، بزرگ تر از یک مداد پاک کن می باشند و یا اندازه ، شکل و رنگ آن ها تغییر می کند باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرد.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه