راش پوستی و به خصوص راش هایی که در دست ها ایجاد می شود می تواند علل مختلفی داشته باشد اما آلرژی عمده ترین علت بروز راش پوستی در ناحیه دست هاست. استفاده از دستکش های مناسب، شوینده های ملایم و هم چنین مرطوب کردن مرتب پوست دست می تواند در پیشگیری از  راش پوستی موثر باشد.

دروانا:

شاید استفاده از یک صابون جدید و یا آب و هوای سرد و خشک سبب قرمزی و خارش دست های شما شود.

به گفته دکتر Melissa Piliang متخصص پوست در کلینیک کلیولند واقع در اوهایو دلایل زیادی برای راش پوستی ایجاد شده در دست ها وجود دارد. ایشان و سایر متخصصین پوست بر این باورند که علت راش پوستی مشخص نیست.

آلرژی به صابون جدید یا هر آن چه شما با آن در تماس هستید می تواند در ایجاد راش پوستی در دست ها دخالت داشته باشد اما وجود راش می تواند نشانه ای از وقایع درونی بدن شما باشد.

Piliang عنوان داشت شایع ترین علت راش پوستی می تواند اگزما باشد. اگزما اصطلاحی است که در طیفی از التهابات و تحریکات پوستی به کار می رود. اما اغلب راش هایی که در دست ایجاد می شود علت آلرژیک دارد. برخی اوقات آلرژی می تواند سال ها بعد از تماس با چیزهایی ایجاد شود که شما مدت ها بدون ایجاد مشکلی با آن در تماس بوده اید، مانند حلقه ازدواج، محصولات بهداشتی مراقبت از پوست یا غذاهایی مانند ماهی، سیر و مرکبات.

اقداماتی وجود دارد که افراد می توانند برای پیشگیری از راش پوستی انجام دهند. برخی از این اقدامات پیشگیرانه عبارت است از:

  • استفاده از دستکش: می توانید دست های خود را در حین انجام کارهای خانه، باغبانی و یا استفاده از ترکیبات شیمیایی مانند رنگ ها، دترجنت ها و پاک کننده ها با استفاده از دستکش محافظت کنید. هرگز از دستکش هایی که مرطوب شده اند استفاده نکنید.
  • گرم بمانید: هوای سرد می تواند پوست شما را خشک کند و شما را مستعد ابتلا به راش پوستی نماید. پوشیدن دستکش های گرم و عایق می تواند به مرطوب ماندن پوست کمک کند.
  • از صابون های ملایم استفاده کنید: شستن دست ها با صابون های خشن و تحریک کننده می تواند در ایجاد راش پوستی دخالت داشته باشد. از آب گرم و شوینده ای ملایم برای پاک کردن پوست استفاده کنید.
  • پوست خود را به طور مرتب مرطوب کنید: بعد از شستن دست ها در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید. محصولاتی انتخاب کنید که حاوی گلیسرین و ژل پترولیوم باشد.

موارد زیادی به گفته Piliang وجود دارند که در ایجاد راش پوستی دخیل اند. وقتی به راش پوستی دچار شدید باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا علت ایجاد راش پوستی مشخص شده و مانع از دردناک شدن و عوارض بعدی شوید.

راش هایی که در دست ها ایجاد می شود اغلب با استفاده از کرم های غیر نسخه ای، لوسیون ها و یا برخی داروهای نسخه ای درمان می شود. پزشکانی که به وجود آلرژی در بیماران خود مشکوک هستند انجام تست پوستی به نام تست پچ را توصیه می کنند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه