یافته های جدید نشان می دهد ذرات نانو حاصل از تاتو می تواند در بدن حرکت کرده و به غدد لنفاوی برسد. این که واکنش به این ذرات به چه شکل می باشد چندان مشخص نیست اما به نظر می رسد ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ های تاتو بسیار اهمیت دارد و باید همانند انتخاب سوزن استریل در هنگام انجام تاتو مورد توجه قرار گیرد.

دروانا:

محققین عنوان می کنند ذرات میکروسکوپیک حاصل از تاتو ممکن است در بدن حرکت کرده و به غدد لنفاوی برسد. جوهر تاتو علاوه بر رنگدانه حاوی مواد نگهدارنده و برخی آلاینده ها مانند نیکل، کروم، منگنز و کبالت می باشد.

مسئول این تحقیقات هیرام کاستیلو (Hiram Castillo) محقق دانشمند در مرکز تابش درمانی European Synchrotron واقع در فرانسه عنوان داشت زمانی که فردی می خواهد تاتو انجام دهد اغلب در انتخاب سوزن استریل بسیار دقت می کند. اما کسی به ترکیبات شیمیایی داخل رنگ ها توجه نمی کند. در این تحقیق نشان داده شده است که توجه به این مورد نیز ضروری می باشد.

محققین عنوان کردند در این تحقیق برای اولین بار شواهدی ارائه شده است که نشان می دهد ذرات میکروسکوپی به نام ذرات نانو که در نتیجه تاتو وارد بدن می شود می تواند در بدن حرکت کرده و به غدد لنفاوی برسد.

غدد لنفاوی بسیارکوچک هستند و سلول های خونی را تولید می کنند که قادر به مبارزه با بیماری ها و عفونت ها می باشد. به گفته Bernhard Hesse دانشمندی در مرکز European Synchrotron ما در واقع می دانیم رنگدانه های حاصل از تاتو وارد غدد لنفاوی می شود زیرا غدد لنفاوی می تواند با این ترکیبات رنگدار شود. این پاسخی است که بدن به منظور پاک سازی محل ورود تاتو نشان می دهد. ایشان هم چنین توضیح داد آن چه که ما می دانیم این است که این ذرات به فرم نانو هستند و رفتاری مشابه با ذرات میکرو (ذرات بزرگتر) ندارند. هم چنین مشکلی که وجود دارد این است: ما نمی دانیم واکنش به ذرات نانو به چه شکل می باشد.

این یافته ها در تاریخ 12 سپتامبر در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه