بسیاری از مرطوب کننده های پوست بر خلاف ادعایی که دارند می توانند برخی اختلالات پوستی را تشدید کنند. در تحقیق جدیدی که منتشر شده است برخی از مرطوب کننده ها به لحاظ وجود ترکیبات آلرژن مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد عناوینی مانند"مورد تایید متخصصین پوست" چندان صحت ندارد. هم چنین تنها 12 درصد از بهترین مرطوب کننده هایی که مورد بررسی قرار گرفت فاقد مواد آلرژن بود.

دروانا:

بر اساس مطالعه جدیدی که انجام گرفته است، خیلی از مرطوب کننده های پوستی که ادعا می کنند هایپوآلرژنیک هستند یا فاقد اسانس یا عطرند در اصل چنین نمی باشند و حتی می توانند شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را تشدید می کنند.

محققین دانشگاه نورت وسترن برخی از مرطوب کننده های بدن که در سایت آمازون به فروش می رسد را مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند 83 درصد محصولاتی که تحت عنوان هایپوآلرژنیک فروخته می شوند به طور بالقوه حاوی ترکیباتی هستند که می تواند منجر به آلرژی شود.

محققین هم چنین کشف کردند که 54 درصد محصولاتی که در بازار به عنوان فاقد اسانس شناخته می شوند حاوی ترکیباتی هستند که می تواند منجر به راش یا آلرژی پوستی شود.

علاوه بر این مرطوب کننده هایی با عناوینی مانند "مورد تایید متخصصین پوست" در مقایسه با آن هایی که این لیبل را ندارند قیمت بیشتری دارند.

دکتر استیو زو پزشک مقیم در مدرسه پزشکی شیکاگو عنوان داشت ما به دنبال معنای "مورد تایید متخصصین پوست" بودیم و دریافتیم در واقع این جمله بی معناست زیرا ممکن است از هر 1000 متخصص پوست سه نفر محصول را توصیه کرده باشند. بنا به گفته ایشان مرطوب کننده ها به بیمارانی با اختلالات پوستی کمک می کند تا رطوبت را در پوست خود حفظ کنند به این ترتیب التهاب کاهش یافته از بروز عفونت پیشگیری می شود. خریداران باید بدانند آیا این مرطوب کننده ها حاوی آلرژن می باشند یا خیر. اما این یک چالش است زیرا تولید کننده ها لیستی از ترکیبات شیمیایی داخل محصول را ارائه نمی دهند.

دکتر زو معتقد است که متخصصان پوست در مورد محصولات پوستی که توصیه می کنند مسئولیت دارند. هر چه ما در مورد دانش مربوط به مرطوب کننده ها بیشتر بدانیم در آن صورت بهتر می توانیم بیماران را در مورد محصولات مطمئن و بی خطر راهنمایی کنیم.

در این تحقیق محققین از اطلاعات گروه درماتیت تماسی آمریکای شمالی استفاده کردند تا برخی آلرژن های پوستی مانند پارابن ها و توکوفرول را شناسایی کنند. تنها 12 درصد از بهترین مرطوب کننده ها فاقد مواد آلرژن این چنینی بودند.

این تحقیق در تاریخ 6 سپتامبر در ژرونال JAMA Dermatology منتشر شد.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه