به نقل از انجمن پزشکان آمریکا بی اختیاری ادرار در زنان (از دست دادن کنترل ادرار) حدود 51 درصد از خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به عملکرد اجتماعی و فیزیکی آن ها آسیب می رساند.

دروانا:

منتشر شده در مجله Annals of Internal Medicine.، 13 آگوست 2018

در سال جاری، دستورالعمل های جدیدی برای ارزیابی بی اختیاری ادرار در تمام خانم ها توصیه شده اند.

اما برخی متخصصین معتقدند که این غربالگری ها باید با احتیاط انجام گیرند.

به نقل از انجمن پزشکان آمریکا بی اختیاری ادرار در زنان (از دست دادن کنترل ادرار) حدود 51 درصد از خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به عملکرد اجتماعی و فیزیکی آن ها آسیب می رساند. اما بسیاری از خانم ها تمایلی به صحبت در مورد بی اختیاری ادرار با پزشک خود ندارند و شرایط اغلب نادیده گرفته می شود.

دستوالعمل های جدید منتشر شده توسط موسسه خدمات پیشگیرانه زنان انجام ارزیابی سالانه را برای تعیین این که فرد به بی اختیاری ادرار دچار است و آیا این مشکل فعالیت های روزانه و کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است یا خیر، در دسترس هستند.

اگر درمان بی اختیاری ادرار ضروری است، طبق این دستوالعمل ها فرد باید تحت بررسی های بیشتر قرار گیرد.

یک بررسی همراه با مطالعات منتشر شده در مورد ارزیابی بی اختیاری ادرار در زنان از سوی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اورگان نشان می دهد که هیچ یک از مطالعات اثرگذاری یا آسیب های غربالگری بی اختیاری ادراری در زنان را مورد بررسی قرار نمی دهند.

این مطالعه نشان داد شواهد محدودی وجود دارد که آیا مراجعه به پزشک و پرسیدن سوالات کوتاهی می تواند به طور دقیق در تشخیص علائم بی اختیاری ادرار کمک کننده باشد.

علی رغم عدم وجود شواهد مستقیم، موسسه خدمات پیشگیرانه زنان اظهار داشت که معاینه و ارزیابی نقش مهمی در تشخیص بی اختیاری ادرار در زنانی دارد که شرایط خود را پنهان می کنند و تاکید کرد که درمان بی اختیاری ادرار در زنان در ابتدا بیماری ممکن است از تشدید علائم پیشگیری کند، کیفیت زندگی را بهبود بخشد و نیاز به درمان های پیچیده و پرهزینه تر را کاهش دهد.

متخصصین در برنامه تحقیقی سلامت زنان در دانشگاه موناش ملبورن- استرالیا اظهار داشتند که انجام ارزیابی این چنینی بار مسئولیتی زیادی به همراه دارد و باید با احتیاط انجام شود.

 آن ها افزودند که انجام یک آزمایش تصادفی برای ارزیابی مزایا و آسیب های غربالگری بی اختیاری ادرار قبل از معرفی آن برای همه زنان ضروری است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه