یافته های به دست آمده از مطالعه جدید در دانمارک نشان می دهند که داروهای ناباروری نقشی در افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان ندارند و در واقع ناباروری خود این خطر را بالا می برد.

دروانا:

منتشر شده در 6 جولای 2018

یک مطالعه جدید نشان می دهد که داروهای ناباروری خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش نمی دهند.

طبق یافته های به دست آمده، ناباروری و سرطان تخمدان به هم مرتبط هستند؛ بدین ترتیب که ناباروری به خودی خود موجب افزایش خطر سرطان تخمدان می گردد.

محققین داده هایی را از بیش از 58000 خانم در دانمارک که بین سال های 1994-2015 تحت درمان های ناباروری (تکنولوژی کمک باروری) بودند، مورد بررسی قرار دادند. سپس محققین این افراد را با بیش از 549000 خانم که تحت این درمان ها قرار نداشتند مقایسه کردند.

انجا پینبورگ استاد بخش باروری در  Rigshospitalet، بیمارستان دانشگاه کپنهاگ، در دانمارک اظهار می دارد که ما دریافتیم که افزایش خطر سرطان تخمدان میان خانم هایی که درمان کمک باروری دریافت کرده اند تنها در میان افرادی وجود دارد که ناباروری زنانه در آن ها تشخیص داده شده است. ما در عموم مردم مشاهده کردیم که تحریک تخمدان به کمک داروهای ناباروری خطر ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش نمی دهد.

یافته های به دست آمده در 3 جولای در نشستی در جامعه تولید مثل و جنین شناسی اروپا ارائه شدند. این مطالعه به نگرانی های طولانی مدت مبنی بر اینکه داروهای ناباروری می تواند عامل خطر برای سرطان تخمدان باشد، می پردازد.

پینبورگ معتقد است که نتایج به دست آمده قابل اطمینان هستند و به خانم های نابارور توصیه می کند که به روش های کمک باروری ادامه دهند. تحریک تخمدان به خودی خود موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان نمی شود.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه