طبق تحقیقی جدید، خانم هایی که دوست و یا فامیلی داشته اند که در اثر سرطان سینه جان خود را از دست داده اند، می گویند احتمالا در صورت ابتلا به سرطان، اقدامات پیشگیرانه تهاجمی را انتخاب خواهند کرد.

دروانا:

منتشر شده در مجله سلامت روانی- 2 مارچ 2018

تسلیم پادامسی استاد مدیریت و سیاست های خدمات بهداشتی و عضو هیات علمی مرکز جامع سرطان در دانشگاه اهیو استیت می گوید سرطان کسی که به آن توجه داشته باشید یک لنز است که از طریق آن شما ریسک خود را تفسیر می کنید. مطالعه ما نشان می دهد که این تجربه بر تصمیماتی که خانم ها برای پیشگیری از سرطان سینه می گیرند، تاثیر دارد.

یافته ها به کمک بررسی بر روی 50 خانم آمریکایی که خطر بالایی در سرطان پستان دارند، به دست آمده اند.

خانم هایی که تجارب خطرناکی داشته اند بیشتر سرطان سینه را به عنوان یک بیماری کشنده می بینند. اما خانم هایی با تجربه های مثبت، سرطان پستان را به عنوان یک بیماری سخت که می تواند بر آن غلبه کرد، درک کرده اند.

و زنان که در معرض آسیب شدید بودند، کسانی هستند که در واقع مایل به انتخاب گزینه های تهاجمی تر هستند.

این گزینه ها شامل تست ژنتیک، جراحی برداشتن سینه و دارو درمانی است.

خانم های شرکت کننده در مطالعه که دوست یا فامیلی را در اثر سرطان پستان از دست نداده بودند، تمایل به انجام ماموگرافی به منظور ابزاری برای پیشگیری از سرطان سینه داشتند و همچنین به ایده تست ژنتیک می اندیشیدند. آن ها معمولا تمایلی به روش های تهاجمی تر نداشتند مگر این که تست ژنتیک تایید کند که آن ها در خطر زیاد بیماری سرطان سینه قرار دارند.

یافته هایی که محققان را با مشکل روبه رو می کند این است که برخی از خانم ها از راههای پیشگیری از سرطان سینه که می توانند برای آن ها سودمند باشند آگاهی ندارند. همچنین، بسیاری از زنان می گویند نمی توانند هزینه تست ژنتیک را پرداخت کنند.

بسیاری از خانم ها معتقدند "اگر من تست ژنتیک انجام دهم و بدانم که دارای جهشی ژنتیکی هستم، سپس عمل جراحی سرطان سینه را انجام خواهم داد." این به ما می گوید که باید بر روی اطمینان از اینکه خانم های بیشتری به این آزمایشات دسترسی دارند، کار کنیم.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه