طبق یک تحقیق جدید خانم هایی که از اندازه سینه های خود رضایت ندارند – بسیار بزرگ یا بسیار کوچک- ممکن است تست های فردی برای بررسی علائم سرطان پستان را کمتر انجام دهند

دروانا:

منتشر شده در مجله body image 10 ژانویه 2018

این خانم ها اگر توده مشکوکی در سینه خود پیدا کنند اغلب ملاقات با پزشک را به تاخیر می اندازند.

"برای خانم هایی که از اندازه سینه های خود رضایت ندارند، بررسی پستان ها یک تهدید برای ظاهر بدن آن ها محسوب می شود و بنابراین ممکن است از این عمل اجتناب کنند. نارضایتی از اندازه سینه ها ممکن است احساسات خود آگاه منفی مانند شرم و خجالت را بیدار کند که جلوی خودآزمایی پستان را می گیرد". ویرن سوامی پروفوسور روانشناسی اجتماعی در دانشگاه آنجلیا راسکین در کمبریج

در مطالعه 384 خانم که به طور کامل از اندازه سینه های خود راضی نیستند پذیرفته شدند. 31 درصد سینه هایی کوچکتر و 44 درصد سینه هایی بزرگتر از اندازه سینه نرمال داشتند.

در مجموع، طبق گفته خانم ها، آنها به ندرت و یا هیچ وقت خود آزمایی سینه ها را انجام نمی دهند. در میان آنهایی که خودآزمایی سینه را انجام می دانند اما از اندازه سینه های خود راضی نبودند نیز میزان انجام خود آزمایی بسیار کم بود.

خود آزمایی منظم سینه یک بخش مهم در پیشگیری از سرطان سینه محسوب می شود. محققین تاکید می کنند که زنانی که به طور مرتب این بررسی ها را انجام می دهند، درک بهتری از وضعیت و حالت نرمال پستان های خود دارند که آنها در تشخیص تغییرات مشکوک کمک می کند.

در مشارکت کنندگان در مطالعه، یافته های مشکوک در خودآزمایی پستان همیشه باعث مراجعه سریع آن ها به پزشک نمی شد. در میان افرادی که خود آزمایی سینه را انجام می دهند 8 درصدشان ملاقات با پزشک را تا جایی که مشکل بالقوه جدی نباشد به تاخیر می اندازند و 2 درصد از آنها هیچ وقت به ملاقات پزشک نمی روند.

حدود 55 درصد از آنها گفته اند که در اسرع وقت به پزشک مراجعه می کنند.

سوامی می گوید یافته های ما نشان می دهند که نارضایتی بیشتر از اندازه سینه خانم ها به طور چشمگیری با خودآزمایی کمتر سینه ها، اطمینان کمتر در تشخیص تغییرات سینه ها و تاخیر بیشتر در ملاقات با یک پزشک به دنبال تغییر سینه در ارتباط است.

افزایش رضایت از سایز سینه های راهی است که به خانم ها برای انجام خودآزمایی پستان ها و آگاهی از وضعیت سلامت آنها قدرت می بخشد و آگاهی بیشتر از وضعیت سینه ها راهی مفید برای کمک به زنان برای دیدن سینه های خود در شرایط عملی تر صرف نظر از زیبایی و ظاهر آنها است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه