سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا این دارو را با هدف درمان مبتلایان به سرطان سینه و سرطان بدخیم معده (توده های بدخیم موجود در غدد معده و یا محل اتصال مری-معدی) تایید کرده است. در دوران بارداری منع مصرف دارد و باردار شدن تا 7 ماه بعد از آخرین دوز توصیه نمی شود. با خطر نارسایی قلبی در بیماران قلبی و یا مصرف کنندگان سایر داروهای ضدسرطان انتخاب مناسبی نیست.

دروانا:

تاییدیه سازمان غذا و دارو: 1 دسامبر 2017

اسم ژنریک: trastuzumab-dkst

اسم برند: Ogivri

کمپانی تولید کننده: Mylan GmbH

سازمان غذا و دارو براساس اطلاعات به دست آمده از مشخصات ساختاری و عملکردی، مطالعات حیوانی و فارماکینتیک و فارمادینامیک انسانی و داده های ایمونوژنیسیتی داروی تراستوزومب را به عنوان مشابه زیستی داروی هرسپتین تایید کرده است. تراستوزومب دارویی با منبع زیستی است که در میزان اثر و ایمنی تفاوت زیادی با هرسپتین که خود یک داروی زیستی است و قبلا از سازمان غذا و دارو تاییدیه گرفته است ندارد.

تراستوزومب با جلوگیری از رشد و پراکندگی سلول های سرطانی در بدن در درمان سرطان سینه her2 و سرطان معده که متاستاز داشته است به کار می رود. این دارو یک مهار کننده گیرنده های فاکتور رشد اپیدرمی نوع دوم در انسان است که با این مکانیسم در درمان این سرطان ها که در آنها گیرنده های رشد بیش از حد نرمال بیان شده اند موثر واقع می شود.

سردرد، اسهال، تهوع، نارسایی احتقانی قلب، سرفه و راش پوستی، بی خوابی، تب و لرز و عفونت از عوارض جانبی رایج در اثر مصرف داروی تراستوزومب در درمان سرطان سینه هستند. هشیاری بیشتری در مورد عوارض قلبی، سمیت بر روی ریه ها و جنین در حال رشد نیاز است.

برگرفته از:
وبسایت http://www.Drugs.com
وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه