در تحقیقی که به تازگی در آمریکا انجام گرفته است یافته ها نشان می دهد قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا قبل و بعد از بارداری می تواندی تاثیراتی را بر جنین داشته باشد. لازم به ذکر است در تحقیق مذکور تنها ارتباط بین آلودگی هوا و احتمال بروز نقص در جنین مشاهده گردید اما مکانیسم آن اثبات نشد.

دروانا:

بنا به گفته محققین خانم هایی که قبل یا بعد از بارداری در معرض هوای آلوده قرار دارند بیشتر در خطر تولد فرزند ناقص قرار دارند.

البته این افزایش ریسک در حد متوسطی می باشد اما دانشمندان عنوان می کنند این یافته ها نشان می دهد باید در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا اغلب خانم های باردار در معرض مقداری از آلودگی قرار دارند.

به گفته مسئول این تحقیقات دکتر امیلی دفرانکو پزشک مرکز پزشکی اطفال Cincinnati یک ماه قبل و بعد از تشکیل شدن نطفه احتمال بیشترین آسیب پذیری وجود دارد. ایشان همچنین افزودند تلاش ها در راستای سلامت جامعه به نحوی ادامه دارد که اهمیت به حداقل رسانی مجاورت در معرض آلودگی هوای مشخص تر شود.

در تحقیق انجام شده محققین تاثیرات ذرات و قطرات مایع موجود در هوا را مورد بررسی قرار دادند. وقتی این ذرات با تنفس وارد بدن می شود می تواند در عمق ریه ها به دام افتاده و وارد جریان خون شود.

دانشمندان داده های حاصل از آژانس محافظت محیط زیست آمریکا را در 57 ایستگاه مختلف در اوهایو مورد بررسی قرار دادند.

محققین همچنین داده های مربوط به گواهی تولد نوزادان را از دپارتمان بهداشت اوهایو بررسی کرده و به آدرس مادران مراجعه کردند. سپس ارتباط بین قرار داشتن مادر در هوای آلوده و بروز میزان نقص در نوزادان را مورد بررسی قرار دادند.

لازم به ذکراست که در تحقیق انجام شده تنها مشخص شد بین مجاورت با هوای آلوده و بروز نقص در نوزاد ارتباط وجود دارد. دفرانکو متذکر گردید از آن جاییکه تحقیق انجام شده نوعی تحقیق مشاهده ای بوده است نمی توان علت این ارتباط را اثبات نمود.

به گفته محقین نقایص تولد از جمله نواقص قلبی و شکاف لب یا کام 3 درصد همه تولدها در آمریکا را تشکیل می دهد.

این گزارش به صورت آنلاین در تاریخ یازدهم دسامبر در ژورنال Pediatrics منتشر شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه