یافته های جدید نشان می دهد علیرغم محدودیت ها، استفاده از تخمک های اهدایی تازه می تواند میزان موفقیت درمان ناباروری در لقاح آزمایشگاهی را بالا ببرد. همچنین انتقال یک رویان نیز به عنوان فاکتور دیگری مطرح گردید که می تواند میزان موفقیت در درمان ناباروری و بارداری سالم را افزایش دهد.

دروانا:

بر اساس مطالعات جدید صورت گرفته میزان موفقیت درمان ناباروری در صورتی که از تخمک اهدایی تازه به جای فریز شده استفاده شود، دارای شانس بهتری خواهد بود تا لقاح آزمایشگاهی به باروری منجر شود.

تخمک های اهدایی فریز شده ارزان تر هستند و در دسترس هستند در حالیکه تخمک های تازه گران تر بوده و باید دریافت کننده با تخمک اهدایی تازه هماهنگ شود.

این تحقیق همچنین نشان میدهد که صرف نظر از اینکه آیا تخمک های تازه یا فریز شده مورد استفاده قرار گرفته است، انتقال یک رویان میزان موفقیت درمان ناباروری و تولد را در مقایسه با انتقال دو یا چند رویان افزایش می دهد.

این یافته ها حاصل از آنالیز نزدیک به 30000 چرخه IVF می باشد که در طول بیش از سه سال در کشور آمریکا انجام شده است. این یافته ها در نشست سالانه طب باروری انجمن امریکا در تگزاس ارائه خواهد شد.

دکتر الکس پولتسکی متخصص طب درمان ناباروری پیشرفته در دانشگاه کلرادو عنوان داشت مهمترین یافته این تحقیق در مورد همه آنهایی که IVF انجام می دهند این است که در صورت انتقال یک رویان میزان موفقیت در درمان ناباروری و تولد فرزند سالم افزایش خواهد یافت.

دکتر الکس پولتسکی همچنین افزود ما، بیماران و پزشکان را تشویق می کنیم تا تمرکز بیشتری بر روی تولد سالم داشته باشند و تنها رسیدن به بارداری کافی نمی باشد.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه