محققین در تلاشند تا انتخاب های درمانی موثرتر و بیشتری را برای بهبود عوارض یائسگی (بی خوابی، افسردگی، گرگرفتگی و غیره) ارائه دهند. در این راستا محققین تاثیر تعدادی جلسه رفتاری شناختی بر گروهی از خانم های یائسه را مورد توجه قرار دادند. هدف این جلسات بهبود بی خوابی و گرگرفتگی بود. ارزیابی ها نشان داد افراد تحت درمان علائمی از بهبود را صرف نظر از شدت افسردگی نشان دادند.

دروانا:

بر اساس یافته های جدید، صحبت درمانی می تواند به مشکلات خواب و افسردگی ناشی از یائسگی کمک کند.                                                                                                              

بی خوابی یا ناتوانی در خواب رفتن و عدم داشتن خواب پایدار هم چنین افسردگی از مشکلات شایع دوران یائسگی می باشد.

سارا نواکواوسکی مسئول این تحقیقات در اخبار منتشر شده در انجمن یائسگی آمریکا شمالی عنوان داشت با توجه به شیوع بالای بی خوابی و علائم افسردگی در خانم های میانسال، احساس نیاز برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد تاثیر راه های جایگزین برای درمان این علائم احساس می شد. نواکواوسکی روانپزشک بالینی در دانشگاه پزشکی تگزاس می باشد. درمان رفتاری شناختی که تلاش بر تغییر افکار و رفتارهای منفی دارد یکی از درمان های موثر محسوب می شود.

در این تحقیق نواکواوسکی و همکارانش اثر بخشی چهار جلسه درمان رفتاری شناختی که متمرکز بر بی خوابی و گرگرفتگی در گروه کوچکی از خانم های یائسه بود را ارزیابی کردند.

محققین دریافتند بیماران به لحاظ اثربخشی در خواب و افسردگی علائمی از بهبود را نشان دادند و نتایج صرف نظر از شدت افسردگی مشابه بود.

دکتر جان پینکرتون مسئول اجرایی انجمن یائسگی آمریکای شمالی عنوان کرد نتایج این تحقیق به طور امیدوارکننده می تواند زمینه سازی برای انجام تحقیقات بیشتر باشد تا به این ترتیب بتوان برای خانم هایی که با عوارض یائسگی دست به گریبانند انتخاب های درمانی بیشتری ایجاد کرد.

این تحقیق در نشست سالانه انجمن یائسگی ارائه شده است. باید یادآور شد تحقیقات ارائه شده در این نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژرونال کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه