عنوان:

پیشنهادی برای کاهش ریسک انتقال ویروس پاپیلومای انسانی از طریق انجام اولتراسوند ترانس واژینال

A proposal to reduce the risk of transmission of human papilloma virus via transvaginal ultrasound

نویسندگان: C. Andrew Combs, MD, PhD; Alan Fishman, MD

 

ژورنال: American Journal of Obstetrics and Gynecology

 

انتشارات: Elsevier

 

مشخصات ژورنال: Volume 215, Issue 1, Pages A1-A16, 1-136 ,July 2016

 

کد مقاله: 011501201607_10

 

لینک های منابع:

وبسایت مقاله http://www.sciencedirect.com

وبسایت ژورنال http://www.ajog.org

وبسایت انتشارات https://www.elsevier.com

 

ترجمه شده توسط تیم تخصصی دُروانا

 

تاریخ ترجمه: September 2016

 

برای مشاهده لیست مقالات ژورنال AJOG Volume 215, Issue 1, July 2016 بر روی این لینک کلیک نمایید.

برای مشاهده سایر شماره های ژورنال AJOG بر روی این لینک کلیک نمایید.

برای مشاهده لیست کامل ژورنال ها بر روی این لینک کلیک نمایید.

لینک دانلود مقاله زبان اصلی:

مسئله:

معمولا ترکیبات ضد عفونی کننده ای مانند glutaraldehyde و orthophthalaldehyde که عموما استفاده می شود فعالیت ناچیزی علیه ویروس پاپیلومای انسانی دارد و کاورهای تجاری پروب های اولتراسوند میزان نشتی زیادی دارند. بنابراین در صورت استفاده از این روش ها احتمال انتقال ویروس پاپیلومای انسانی از طریق تست اولتراسوند واژینال وجود دارد.

راه حل:

عفونت زدایی پروب های اولتراسوند که به صورت درونی استفاده می شود با استفاده ازsonicated hydrogen peroxide و پوشاندن آن ها با استفاده از کاندوم هایی حین انجام تست، تا حد زیادی احتمال انتقال ویروس پاپیلومای انسانی را کاهش خواهد داد.

چکیده:

برای پیشگیری از انتقال عفونت توسط پروب های اولتراسوند ترانس واژینال آلوده شده، سه مرحله باید طی شود: پاکسازی پروب بعد از هر بار استفاده، عفونت زدایی با سطح بالا و پوشاندن پروب با استفاده از عوامل یک بار مصرف در طول تست. دو نکته اساسی که وجود دارد این است: نخست آنکه استفاده گسترده از مواد عفونت زدایی مانند glutaraldehyde و orthophthalaldehyde عدم موثر بودن خود را در خنثی کردن ویروس پاپیلومای انسانی تیپ 16 و 18 نشان داده است. دوم اینکه کاورهای تجاری پروب های اولتراسوند تجاری نشتی غیر قابل قبولی دارند (8 تا 81 درصد در مقابل 0.9 تا 2 درصد هنگامی که از کاندم استفاده می شود). ما در این مقاله استفاده از سیستم عفونت زدای sonicated hydrogen peroxide را به جای مواد ضد عفونی کننده آلدئیدی پیشنهاد دادیم. توصیه می کنیم که حین انجام تست، پروب ها با استفاده از کاندوم پوشش داده شوند. اگر این دو مرحله با تمیز کردن پروب ها همراه شود می توان گفت 800 میلیون تا 250 بیلیون بار حجم ویروس پاپیلومای انسانی کاسته شده و نتیجه آن افزایش امنیت بیمار است.

لغات کلیدی: عفونت زدایی، ویروس پاپیلومای انسانی، عفونت بیمارستانی، ایمنی بیمار، استریل سازی، ایمنی سونوگرافی، اولتراسوند واژینال

برای دانلود مقاله زبان اصلی و مشاهده متن ترجمه شده شما باید در سایت ثبت نام نمایید، در صورتیکه قبلا ثبت نام کرده اید لطفا وارد سایت شوید، در صورت هرگونه مشکل از طریق بخش تماس با ما با واحد پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه