در این مقاله دکتر مظفر طالب زاده فوق تخصص گوارش و کبد به سوالاتی پیرامون علائم و عوارض میکروب هلیکوباکتر پیلوری پاسخ می گویند.

دروانا:

عفونت هلیکوباکتر پیلوری به چه علت ایجاد می شود؟

هلیکوباکتر پیلوری میکروبی است که در معده بوجود می آید و معمولا در کشور ایران از سنین پایین در اثر تماس مستقیم با مواد آلوده از جمله آب و غذا و سبزیجات وارد معده شده و در معده ایجاد التهاب می کند. راه های انتقال به صورت دهان به دهان و مدفوعی دهانی می باشد.

علائم شایع عفونت هلیکوباکتر پیلوری کدامند؟

وجود میکروب اچ پیلوری در معده به خودی خود می تواند کاملا بدون علامت باشد ولی در اثر ایجاد ناراحتی های ناشی از این میکروب در معده مانند التهاب معده یا زخم معده و یا بندرت سرطان معده علایم مربوط به این بیماری ایجاد می شوند.

عفونت هلیکوباکتر پیلوری چه عوارض و مشکلاتی را ایجاد می کند؟

بیماری های ایجاد شده توسط میکروب اچ پیلوری شامل التهاب معده، زخم معده، زخم اثنی عشر و در موارد نادرتر سرطان معده می باشد.

علایم مرتبط با این بیماری ها می تواند به صورت درد ناحیه فوقانی شکم، استفراغ های مکرر، کاهش وزن، سوزش سر دل و در مواردی خونریزی های گوارشی باشد.

دکتر مظفر طالب زاده

دکتر مظفر طالب زاده

فوق تخصص گوارش و کبد
دكتر مظفر طالب زاده متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رتبه اول بورد فوق تخصصی گوارش و کبد ایران و عضو انجمن گوارش و کبد ایران می باشند.
 
پاسخ داده شده: توسط دکتر مظفر طالب زاده

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه