در صورت دریافت نتایج پاپ اسمیر غیر طبیعی احتمال برخی اقدامات مانند تکرار تست پاپ اسمیر، تست HPV مجدد، کولپوسکوپی و بیوپسی وجود دارد. در مقاله پیش رو به اقدامات پس از دریافت نتایج پاپ اسمیر غیر طبیعی پرداخته شده است.
بیماری آتروفی واژن از جمله مشکلاتی است در سال های یائسگی و پیش از آن روی می دهد. از جمله علائم آتروفی واژن می توان به مشکلات ادراری و سوزش و تحریک واژن اشاره کرد. در مقاله پیش قصد داریم بیماری آتروفی واژن را بهتر بشناسیم.
در این مقاله به آتروفی واژن می پردازیم. برخی علائم آتروفی واژن شامل خشکی و سوزش می باشد. گزینه هایی که در درمان آتروفی واژن نقش دارد شامل لوبریکانت ها یا کرم استروژن واژینال می باشد.
آتروفی واژن چیست؟ آتروفی واژن از مشکلات شایع دوران یائسگی است که علائمی را به همراه دارد. علت آتروفی واژن کاهش مقدار استروژن است. خشکی و خارش واژن از جمله علایم آتروفی واژن محسوب می شود. به منظور درمان آتروفی واژن ابتدا می توانید بر گزینه هایی مانند استفاده از برخی مکمل ها و کاهش وزن توجه داشته باشید. در صورت عدم بهبود، درمان آتروفی واژن مبتنی بر هورمون درمانی خواهد بود.
دستگاه لیزر مونالیزا تاچ می تواند در تنگ کردن واژن و بهبود لوبریکاسیون آن موثر باشد. اغلب بیمارانی که از لیزر مونالیزا تاچ استفاده کرده اند رضایت درمانی را گزارش کرده اند. اما باید به خاطر داشت استفاده از لیزرمونالیزا تاچ نمی تواند جایگزینی برای هورمون درمانی در برخی موارد باشد.
استفاده از لیزر مونالیزا تاچ در درمان آتروفی واژن می تواند تاثیرات بلند مدتی را در پی داشته باشد. استفاده از دستگاه لیزر مونالیزا تاچ می تواند در بیمارانی مورد توجه قرار گیرد که ممنوعیت استفاده از هورمون ها را دارند.
برای درمان پاپ اسمیر غیر طبیعی پزشک به شما روش LEEP را پیشنهاد می کند، یکی از خطرات LEEP خونریزی سنگین خواهد بود. روش LEEP برای درمان پاپ اسمیر غیر طبیعی ممکن است مشکلاتی را برای باردار شدن خانم ها بوجود آورد.
دکتر پرویندخت حیدری معتقدند که غربالگری پاپ اسمیر در خانم هایی که حداقل نتیجه سه تست آنان در طول ده سال گذشته نرمال بوده است، در سن 70 سالگی انجام پاپ اسمیر را متوقف کنند و ریسک سرطان دهانه رحم در آن ها افزایش نمی یابد. اما اگر تست فرد برای ویروس پاپیلومای انسانی مثبت باشد (ویروسی که از طریق تماس جنسی منتقل می شود و با ریسک سرطان دهانه رحم ارتباط دارد) یا اگر فرد HIV مثبت باشد و یا دچار اختلال در سیستم ایمنی باشد و یا هر شرایط دیگری که ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهد، دیگر نمی توان بر اساس این دستورالعمل ها پیش رفت. در هر کدام از این شرایط فرد باید بر اساس دستورالعملی که پزشک معالج برایش در نظر دارد پیش رود.
صفحه1 از2

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه