در زنان یائسه ای که به پوکی استخوان مبتلا هستند و تحت درمان قرار دارند، استئوکلسین کربوکسیله نشده در سرم خون (ucOC) شاخصی از وضعیت تغذیه ای ویتامین K است. هدف از این تحقیق مشخص کردن ارتباط بین وضعیت ویتامین K و غلظت سرمی ucOC در خانم های یائسه ای است که به پوکی استخوان مبتلا هستند و از بیس فسفونات ها برای درمان استفاده می کنند.
به منظور بهبود سلامت استخوان، اصلاح سبک زندگی توصیه می شود زیرا یکی از بی خطرترین و مطمئن ترین راه های درمانی است. اصلاح سبک زندگی با اهداف درمانی (TLM) رویکردی جامع است که مواد مغذی، مکمل ها، ورزش، آموزش، مشاوره فردی و فارماکوتراپی را شامل می شود. مراکز بهداشتی نقش مهمی در شروع و پیشبرد TLM دارند. استفاده از چنین روشی مقرون به صرفه است. جامعه منوپوز آمریکا شمالی (NAMS) توصیه کرده است که خانم های یائسه کنترل وزن، ورزش منظم، رژیم غذایی متعادل، مصرف کافی کلسیم و ویتامینD ، کاهش مصرف الکل و ترک مصرف سیگار را در نظر داشته باشند. در آزمونی تصادفی و کنترل شده، اثرات 3 ماه برنامه درمانی با هدف اصلاح سبک زندگی (TLM) را بررسی کردیم که در آن به معلومات، خود کارآمدی (self-efficacy) و رفتارهای سالم مربوط به سلامت استخوان ها در خانم هایی پرداختیم که در جامعه روستایی کره جنوبی زندگی می کردند.
پوکی استخوان، بیماری متابولیک استخوان، یکی از مشکلات رو به رشدی است که سلامت و اقتصاد را در سر تا سر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. بیس فسفونات ها از جمله داروهای پر مصرفی هستند که به عنوان antiresorptive مورد مصرف گسترده ای قرار دارند و در پیشگیری از شکستگی به عنوان استانداردی طلایی به کار می روند و معمولا در ترکیب با مکمل ویتامین D و کلسیم به کار می روند. چندین داروی جدید نیز برای درمان پوکی استخوان بعد از دوران یائسگی در دسترس است. محققین در این مقاله برخی از آزمون های جدیدی که در ارتباط با antiresorptive و داروهای آنابولیک انجام شده است را ارائه داده اند. به خصوص، دانش فعلی در مورد داروهایی مطرح شده است که علیه cathepsin K و sclerostin تنظیم می شوند. مسیرهای جدید مورد نظر در مطالعات پیش بالینی نیز مورد بحث قرار گرفته است.
در درمان استئوپورز، روش های غیر دارویی بخش مهمی در درمان محسوب می شود. شیوع استئوپورز در زنان یائسه یا postmenopausal حدود 20 درصد است، مهم ترین نتیجه استئوپورز برزو شکستگی در استخوان است. هدف این آزمون این است که با استفاده از پرسش نامه مربوط به کیفیت زندگی SF-36 و برنامه ورزشی مربوط به استئوپورز که در طول 4 هفته اجرا می شود، با مقایسه قبل از انجام ورزش و بعد از آن، بررسی کنند که این برنامه ورزشی چگونه می تواند بر بُعد سلامت روانی و جسمی بیمار اثر بگذارد.

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه